Wymiana instalacji w samej łazience

Projektowanie, budowa i eksploatacja urządzeń, maszyn, sieci i instalacji elektroenergetycznych.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
danielek5674773
Czytelnik
Czytelnik

Wymiana instalacji w samej łazience

Post autor: danielek5674773 » czw sie 25, 2016 12:53

Witam, mój wujek chce abym położył mu na nowo instalacje w łazience w domu jednorodzinnym na wsi.

Aktualnie instalacja w jego domu wykonana jest jako TNC z aluminiowymi przewodami, uziemienie znajduje się w przyłączu, zasilanie domu odbywa się z innego budynku oddalonego o 5 m.

Czy mogę w samej łazience położyć instalacje miedzianą trójprzewodową ?
Chciałbym to wykonać w taki sposób, że w piwnicy zamontowałbym rozdzielnicę, którą uziemiłbym szpilkami tak, aby rezystancja wynosiła poniżej 30 Om. W rozdzielnicy zamontowałbym wyłącznik różnicowoprądowy.

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

Awatar użytkownika
disaster
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny

Re: wymiana instalacji w samej łazience

Post autor: disaster » czw sie 25, 2016 13:01

Całkowicie błędne podejście. Całkowicie błędne rozwiązanie.
Niech wujek wezwie kogoś kto się na tym zna.

Awatar użytkownika
CYRUS
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany

Post autor: CYRUS » sob sie 27, 2016 20:58

Obecnie wykonywanie instalacji odbiorczych TN-C jest zabronione.
Nie masz pojęcia jak się do tego zabrać.

Alberciczek
Rozmówca
Rozmówca

Post autor: Alberciczek » sob paź 01, 2016 14:52