1 dzień z życia szafy

Aby zamieścić swoje zdjęcie, proszę przesłać je na adres info@ise.pl........ wraz z odpowiednim komentarzem.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
ODPOWIEDZ
pokerstar24
Rozmówca
Rozmówca

1 dzień z życia szafy

Post autor: pokerstar24 » czw cze 03, 2010 22:17

niedawno zrobiłem taką szafę sterowniczą do centrali nawiewno-wywiewnej ale niestety przetrwała tylko 1 dzień ponieważ mieliśmy powódź w firmie i wylałem z niej kilka dobrych litrów wody, sterownik będzie się pewnie nadawał na szrot, przekaźniki i zabezpieczenia nadprądowe pewnie da się wysuszyć, ale reanimacja trochę potrwa bo zaszła brudem, ciekawy jestem czy muszę wymieniać przewody bo na pewno trochę zaśniedzieją? no niestety nie przewidziałem tego... :-(
Załączniki
szafanw2.JPG
szafanw2.JPG (29.73 KiB) Przejrzano 7730 razy

Post autor: sklep dla Elektryków » teraz

Wyjątkowa promocja

Awatar użytkownika
STANCA
Ekspert
Ekspert

Re: 1 dzień z życia szafy

Post autor: STANCA » pt cze 04, 2010 6:57

Witam

Obawiam się, że po tej kąpieli w "szambie" to niewiele elementów po jakimś czasie będzie dalej działać pewnie i poprawnie. Najmniejszy paproch może spowodować brak zadziałania wyłącznika nadmiarowoprądowego w odpowiednim czasie. Styki też też nie lubią agresywnych ścieków czy innych paprochów.

Po powodzi we Wrocławiu przed wielu laty kolega umył i wysuszył odbiornik TV i działał dalej. Jak długo nie wiem.
Wczoraj w TV widziałem mycie myjką ciśnieniową złącza ZK.

Przed laty w Australii myłem elektroniczne płytki zasolone wodą morską (bez elementów stykowych) pod kranem. Miejsca gdzie byłyły kropelki wody słonej były widoczne na lakierze i wytrawionej miedzi. Elementy które miały kontakt z kropelkami słonej wody wycinałem i wlutowywałem nowe.

STANCA