- Nasza bateria może jeszcze bardziej wzmocnić popularyzację rowerów ze wsparciem elektrycznym. Ten produkt przełamuje wiele barier, które do tej pory ograniczały rozwój e-bików. Jego przewaga polega na łatwej adaptacji do każdego rodzaju roweru – powiedział Zdzisław Madeja z firmy BMZ Poland, gdzie została wymyślona i wyprodukowana bateria Precursor.
Bateria Precursor daje możliwość sterowania oraz monitorowania jej stanu za pomocą specjalnej aplikacji, bez konieczności użycia dodatkowego wyświetlacza. Na każdym poziomie ładowania można sprawdzić przybliżony zasięg, który może teraz wynieść nawet 200 km, oraz poprawność przechowywania baterii. Aplikacja przypomni również o konieczności skorzystania z serwisu. Za sprawą wykorzystania ogniw bateria ma o blisko 40 proc. większą pojemność niż standardowe akumulatory.
Premiera baterii odbędzie się podczas targów Eurobike w dniach 8-10 lipca 2018 r. w niemieckim mieście Friedrichshafen. Targi te są uważane za najważniejszą imprezę handlową dla producentów, dystrybutorów oraz dziennikarzy rowerowych w Europie.
- Trudno wyobrazić sobie lepszą okazję do premiery naszego projektu baterii. W Friedrichshafen polską baterię, która może odmienić rynek rowerów elektrycznych, zobaczy cały rowerowy świat – podkreśliła Agata Kędzierska z firmy BMZ Poland.
Rowery elektryczne stanowią 1 proc. sektora rowerowego w Polsce, zainteresowanie takimi pojazdami jednak rośnie. W 2016 r. Polacy kupili 10 tys. takich pojazdów. Dynamika wzrostu rynku w Polsce jest znacznie wyższa od globalnej średniej, która – według analiz PMR Consulting & Research – do 2025 r. ma wynieść nieco ponad 6 proc. rocznie. Wartość rynku rowerowego w Polsce szacowana jest na ponad miliard złotych. Nasz kraj jest czwartym co do wielkości producentem rowerów w Europie.
foto: road.cc