Wyłączniki remontowe transport materiałów przenośnikami.

Projektowanie, budowa i eksploatacja urządzeń, maszyn, sieci i instalacji elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
ODPOWIEDZ
unicom
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 1
Rejestracja: czw lis 10, 2022 13:40

Wyłączniki remontowe transport materiałów przenośnikami.

Post autor: unicom »

Witam wszystkich.
Jestem na etapie udoskonalania bezpieczeństwa przenośników taśmowych, a dokładnie doposażenie w wyłączniki remontowe dla bezpieczeństwa podczas właśnie prac serwisowych/remontowych. Zabezpieczenie przed przypadkowym uruchomieniem. Czy kolorystyka wyłącznika remontowego ma znaczenie jeśli chodzi o przepisy i normy. Spotykane żółte z czerwonym pokrętłem lub szare/białe z czarnym pokrętłem. Pytanie, bo dział BHP widząc ż/cz twierdzi, że mylnie kojarzą się z wyłącznikiem bezpieczeństwa, a np zamontowane są u góry przenośnika zaraz przy napędzie i są niedostępne w przypadku zaistnienia wypadku gdzieś u dołu przy częściach ruchomych.

Post Reklama Sklep dla Elektryków » dostępny teraz

Jeżeli chcesz być Elektrykiem powinieneś wiedzieć, że Twoim najważniejszym zadaniem będzie nauka. Poszerzanie swojej wiedzy oraz umiejętności to niezbędne elementy sukcesu w naszej branży. Bycie specjalistą w danym temacie pozwala osiągnąć satysfakcję, uznanie środowiska oraz lepsze wynagrodzenie. Zobacz nasze szkolenia...
ISE.pl
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Fazowiec
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 25
Rejestracja: czw wrz 29, 2022 17:31

Re: Wyłączniki remontowe transport materiałów przenośnikami.

Post autor: Fazowiec »

Z tego co kojarzę, nie ma w bezpośredni sposób określonej kolorystyki odnośnie awaryjnego STOP, ani w rozp. Min.Gosp. ani Min.Pracy i Pol.Socj. ani w normach 12100, 13850, 60204 itp., jest natomiast wskazanie aby element sterowniczy urządzenia zatrzymania awaryjnego był dobrze widoczny i łatwy do zidentyfikowania i z tego utarło się, że najczęściej są to wyłączniki ż-cz, a cz-sz/sz-b głównie służą właśnie do zatrzymania urządzenia ale nie związanego "z niebezpieczeństwem" i ja bym takie użył, choć tak jak mówię, to tylko moje zdanie i moja interpretacja i różne warianty już w życiu widziałem.
ODPOWIEDZ