Falowniik a moment
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
- ISE.pl/szkolenia
- Ekspert
- Rejestracja:sob kwie 03, 1999
- Lokalizacja: Kraków
Falowniik a moment
0
Post
autor: gienek »
Chodzi o silnik asynchroniczny klatkowy?
Zależy przez jaki falownik. Zazwyczaj falowniki satarają sie utrzymać stały moment obrotowy. Jest to możliwe do pewnego momentu.
Jeśli chodzi o servo to tak. Natomiast jeśli chodzi o silniki asynchroniczne to można zastosować zwykłe silniki. Chociaż istnieją pewne silniki o zmniejszonej masie wirnika. Umożliwia to zwiększenie dynamiki silnika.
bodd pisze: Witam.
Mam takie 3 pytania do doświadczonych kolegów i praktyków.
1. Jak wygląda sprawa momentu obrotowego silnika 3 -fazowego zasilanego przez falownik?
Chodzi o silnik asynchroniczny klatkowy?
Zależy przez jaki falownik. Zazwyczaj falowniki satarają sie utrzymać stały moment obrotowy. Jest to możliwe do pewnego momentu.
bodd pisze: 3.Czy do współpracy z falownikami dedykowane sa specjalne silniki?
Jeśli chodzi o servo to tak. Natomiast jeśli chodzi o silniki asynchroniczne to można zastosować zwykłe silniki. Chociaż istnieją pewne silniki o zmniejszonej masie wirnika. Umożliwia to zwiększenie dynamiki silnika.
Falowniik a moment
0
Post
autor: gienek »
Przejrzałem ten artykuł pobieżnie i wydaje mi się że autor opisał tylko sposób regulacji momentu i prędkości obrotowej silnika U/f.
Istnieje jeszcze sposób regulacji wektorowy VFC (wektorowa) W metodzie tej wykorzystano metodę tzw. pośredniego sterowania strumienia magnetycznego wirnika poprzez odpowiednie wymuszanie prądu stojana. Dzięki temu można uzyskać o wiele bardziej szeroki zakres obrotów przy którym utrzymywany jest stały moment obrotowy i o wiele większą dynamikę silnika.
Wicher pisze: Poczytaj sobie tutaj: http://ise.pl/info/index.php?pid=93
Przejrzałem ten artykuł pobieżnie i wydaje mi się że autor opisał tylko sposób regulacji momentu i prędkości obrotowej silnika U/f.
Istnieje jeszcze sposób regulacji wektorowy VFC (wektorowa) W metodzie tej wykorzystano metodę tzw. pośredniego sterowania strumienia magnetycznego wirnika poprzez odpowiednie wymuszanie prądu stojana. Dzięki temu można uzyskać o wiele bardziej szeroki zakres obrotów przy którym utrzymywany jest stały moment obrotowy i o wiele większą dynamikę silnika.
Re: Falowniik a moment
0
Post
autor: gienek »
Silników jednofazowych jest kilka rodzajów.
W praktyce nie spotkałem się z falownikiem dla silnika jednofazowego. Widziałem tylko falowniki zasilane z jednej fazy ale zasilały one silniki 3 fazowe.
bodd pisze: Witam.
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Pozostaje tylko pytanie nr.2
Silników jednofazowych jest kilka rodzajów.
W praktyce nie spotkałem się z falownikiem dla silnika jednofazowego. Widziałem tylko falowniki zasilane z jednej fazy ale zasilały one silniki 3 fazowe.