Indywidualna kompensacja mocy biernej

Forum porusza kwestie związane z zachowaniem jakości oraz problemy eksploatacyjne przy złej jakości energii elektrycznej
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
ppajak
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 59
Rejestracja: pn sty 02, 2006 16:21
Lokalizacja: Zawiercie

Indywidualna kompensacja mocy biernej

0
Post autor: ppajak »

Witam!

Mam takie zapytanie. obliczyłem już sobie moc kondensatora do kompensacji mocy biernej silnia indukcyjnego. Oraz wiem gdzie go wpiąć - to znalazłem w książkach. Silnik pracuje w układzie gwiazda/trójkąt sterowany za pomocą PLC. Moje pytania są takie:

1. Mam takie pytanie czy ten kondensator montuje bezpośrednio na zaciski silnika?
2. Bez żadnego zabezpieczenia?
3. No jak następuje rozładowanie tego kondensatora?
4. Przez uzwojenie silnika?
5. W jakim czasie?
6. Czy mogę tak wpiąć kondensator bez zmiany zabezpieczeń?(czy prądy podczas załączania nie zaczną wyzwalać zabezpieczeń?)

Pozdrawiam

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
retrofood
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 523
Rejestracja: wt mar 28, 2006 21:42
Lokalizacja: Galicja i Lodomeria

Indywidualna kompensacja mocy biernej

0
Post autor: retrofood »

Witam!
[quote="ppajak"]
Domyślam się (zakladam), ze nie chodzi tu o jakieś kosmiczne wartości, lecz takie, które wchodzą normalnie w grę (kilka, kilkanaście kW)
Ad. 1. Niekoniecznie.
Ad. 2. Bez dodatkowego zabezpieczenia, lecz za zabezpieczeniem silnikowym.