Wysokie rachunki a mało odbiorników...
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Wysokie rachunki a mało odbiorników...
0
Post
autor: channah13 »
Proszę o pomoc. Mam w domu takie odbiorniki: lodówkę, komputer, światło, radio, pralkę i pompę i dmuchawę przy piecu. No i ładowarkę do telefonu. Płacę rachunki ponad 250 zł i nie wiem za co (
W bloku w którym mieszkam brakuje jednej fazy. Kiedyś (dawno) była wichura i zerwała linię. ENEA nie chce tego naprawić, twierdząc że to problem mieszkańców, a my:
1. twierdzimy że to ich problem, bo nie ma fazy przes wejściem do bloku
2. mam takich sąsiadów, że nawet jakbyśmy mieli sami to zrobić (na własny koszt) to nikt by się nie złożył.
Moje pytanie:
Czy brak fazy może mieć jakiś wpływ na moje rachunki??
Jakie pomiary należy wykonać, żeby wszystko sprawdzić??
Komu mogę to zlecić i ile to kosztuje.
Dziękuję bardzo za odpowiedzi.
Dodam że jestem laikiem
Pozdrawiam
Anna
W bloku w którym mieszkam brakuje jednej fazy. Kiedyś (dawno) była wichura i zerwała linię. ENEA nie chce tego naprawić, twierdząc że to problem mieszkańców, a my:
1. twierdzimy że to ich problem, bo nie ma fazy przes wejściem do bloku
2. mam takich sąsiadów, że nawet jakbyśmy mieli sami to zrobić (na własny koszt) to nikt by się nie złożył.
Moje pytanie:
Czy brak fazy może mieć jakiś wpływ na moje rachunki??
Jakie pomiary należy wykonać, żeby wszystko sprawdzić??
Komu mogę to zlecić i ile to kosztuje.
Dziękuję bardzo za odpowiedzi.
Dodam że jestem laikiem
Pozdrawiam
Anna
Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
- ISE.pl/szkolenia
- Ekspert
- Rejestracja:sob kwie 03, 1999
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wysokie rachunki a mało odbiorników...
0
Post
autor: rysiu71 »
Pani Aniu.
Do Pani zapytania powinna pani dodać takie informacje jak;
1/ Czy u Pani w lokalu jest licznik trójfazowy czy jednofazowy?.
2/ Jakie rachunki płacą sąsiedzi czy ich zdaniem również za wysokie?.
Brak jednej fazy nie ma wprawdzie wpływu na Pani wysokie rachunki ale wieloletnie doświadczenie podpowiada mi ,że czasami to co nie jest możliwe jest możliwe w odpowiednio- odmiennych warunkach.
Do Pani zapytania powinna pani dodać takie informacje jak;
1/ Czy u Pani w lokalu jest licznik trójfazowy czy jednofazowy?.
2/ Jakie rachunki płacą sąsiedzi czy ich zdaniem również za wysokie?.
Brak jednej fazy nie ma wprawdzie wpływu na Pani wysokie rachunki ale wieloletnie doświadczenie podpowiada mi ,że czasami to co nie jest możliwe jest możliwe w odpowiednio- odmiennych warunkach.
Re: Wysokie rachunki a mało odbiorników...
0
Post
autor: rysiu71 »
Pani Aniu
Najprostszym sposobem na załatwienie problemu to wezwać fachowca a jeżeli daje za długie terminy realizacji to proponuję aby sprawdzić licznik należy:
1/ wyłączyć wszystkie bezpieczniki i licznik ma zatrzymać się na kresce czerwonej lub czarnej.
Po tej operacji tarcza licznika musi się bezwzględnie zatrzymać nie może obracać ani do przodu ani do tyłu.
2/ Po załączeniu wszystkich bezpieczników i wyłączeniu wszystkich odbiorników i zatrzymaniu się tarczy licznika należy włączyć 1000 watowy odbiornik policzyć ile razy obróciła się tarcza pomnożyć x 60 minut.
Po przeliczeniu wynik powinien wyjść taki sam ja pisze na liczniku pod tarczą .Jeżeli pisze np. 120obr/Kwh. to przez minutę tarcza powinna obrócić się 2 razy. Przy takich małych obrotach lepiej przyjąć 10 minut i pomnozyć x 6 wtedy pomiar będzie bardziej zbliżony do prawdy.
Jeżeli nie mamy odbiornika 1000 watowego to włączymy np. czajnik 2000watowy i pomnożymy x 30 minut wynik będzie ten sam.
Dlaczego warto wezwać elektryka?- bo elektryk posiada przyrządy jakich nie posiada sąsiad złota raczka . Zawsze pracownicy pogotowia energetycznego inaczej rozmawiają z elektrykiem bo ma doświadczenie i wie o czym mówi.
Jeżeli chodzi o sąsiadów to za bardzo bym nie wierzył bardziej uwierzył bym elektrykowi.
Im szybciej Pani go wezwie tym szybciej koszty usługi zwrócą się jeżeli tak fakt ma miejsce.
Kiedyś sprawdzałem licznik u klienta, który twierdził ze licznik mu za dużo ciągnie prądu.
Okazało się, że nie musiał dawać licznika do badania bo winowajcą był halogen 150 wat zamontowany na zewnątrz i załączał się przy każdym ruchu krzaczka i w czasie przejeżdżających samochodów czyli praktycznie palił się cały czas z małymi przerwami.
Nie należy lekceważyć urządzeń na czuwaniu np. telewizora.
Mam nadzieję, że po rozwiązaniu problem poinformuje nas Pani o przyczynie ale tego może dokonać tylko ktoś na miejscu,
My na forum możemy tylko naprowadzić lub domniemać i albo trafimy albo zapoznamy się z nowym doświadczeniem.
Najprostszym sposobem na załatwienie problemu to wezwać fachowca a jeżeli daje za długie terminy realizacji to proponuję aby sprawdzić licznik należy:
1/ wyłączyć wszystkie bezpieczniki i licznik ma zatrzymać się na kresce czerwonej lub czarnej.
Po tej operacji tarcza licznika musi się bezwzględnie zatrzymać nie może obracać ani do przodu ani do tyłu.
2/ Po załączeniu wszystkich bezpieczników i wyłączeniu wszystkich odbiorników i zatrzymaniu się tarczy licznika należy włączyć 1000 watowy odbiornik policzyć ile razy obróciła się tarcza pomnożyć x 60 minut.
Po przeliczeniu wynik powinien wyjść taki sam ja pisze na liczniku pod tarczą .Jeżeli pisze np. 120obr/Kwh. to przez minutę tarcza powinna obrócić się 2 razy. Przy takich małych obrotach lepiej przyjąć 10 minut i pomnozyć x 6 wtedy pomiar będzie bardziej zbliżony do prawdy.
Jeżeli nie mamy odbiornika 1000 watowego to włączymy np. czajnik 2000watowy i pomnożymy x 30 minut wynik będzie ten sam.
Dlaczego warto wezwać elektryka?- bo elektryk posiada przyrządy jakich nie posiada sąsiad złota raczka . Zawsze pracownicy pogotowia energetycznego inaczej rozmawiają z elektrykiem bo ma doświadczenie i wie o czym mówi.
Jeżeli chodzi o sąsiadów to za bardzo bym nie wierzył bardziej uwierzył bym elektrykowi.
Im szybciej Pani go wezwie tym szybciej koszty usługi zwrócą się jeżeli tak fakt ma miejsce.
Kiedyś sprawdzałem licznik u klienta, który twierdził ze licznik mu za dużo ciągnie prądu.
Okazało się, że nie musiał dawać licznika do badania bo winowajcą był halogen 150 wat zamontowany na zewnątrz i załączał się przy każdym ruchu krzaczka i w czasie przejeżdżających samochodów czyli praktycznie palił się cały czas z małymi przerwami.
Nie należy lekceważyć urządzeń na czuwaniu np. telewizora.
Mam nadzieję, że po rozwiązaniu problem poinformuje nas Pani o przyczynie ale tego może dokonać tylko ktoś na miejscu,
My na forum możemy tylko naprowadzić lub domniemać i albo trafimy albo zapoznamy się z nowym doświadczeniem.
Re: Wysokie rachunki a mało odbiorników...
0
Post
autor: specjal »
może ENEA ma racje, nie bardzo chce mi sie wierzyć żeby nie naprawili
usterki na swojej linii... a Pani Ania wbrew pozorom może mieć takie zużycie,
nieodpowiednia taryfa, urządzenia pracują nonstop i taki rachunek to norma
zawsze można zgłościć do Zakładu energerycznego że wydaje się Pani,
że jest za duże zużycie, licznik wezmą do ekspertyzy... czasami
sie może okazać ze został potraktowany magnesem
usterki na swojej linii... a Pani Ania wbrew pozorom może mieć takie zużycie,
nieodpowiednia taryfa, urządzenia pracują nonstop i taki rachunek to norma
zawsze można zgłościć do Zakładu energerycznego że wydaje się Pani,
że jest za duże zużycie, licznik wezmą do ekspertyzy... czasami
sie może okazać ze został potraktowany magnesem
Re: Wysokie rachunki a mało odbiorników...
0
Post
autor: channah13 »
przepraszam że długo się nie odzywałam, ale za dużo obowiążków.
Małe dziecko, ślub i takie tam...
ale do sedna sprawy.
Okazało się że mamy złą taryfę, tzn. podstawową i nasza pralka zużywa więcej energii niż myśleliśmy.
Także muszę pomyśleć o zmianie sprzętu...
Muszę się jeszcze dowiedzieć jak można zmienić taryfę na tzw. nocną i ile to kosztuje.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie i przepraszam za wielkie opóźnienie.
Anna
Małe dziecko, ślub i takie tam...
ale do sedna sprawy.
Okazało się że mamy złą taryfę, tzn. podstawową i nasza pralka zużywa więcej energii niż myśleliśmy.
Także muszę pomyśleć o zmianie sprzętu...
Muszę się jeszcze dowiedzieć jak można zmienić taryfę na tzw. nocną i ile to kosztuje.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie i przepraszam za wielkie opóźnienie.
Anna