Norma PN-HD 60364-7-701 (2007) - jak to jest

Regulacje prawne w odróżnieniu od wiedzy technicznej nie zawsze są logiczne. Dyskusja wątpliwości pozwala na poprawną ich interpretację
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
oleks
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 200
Rejestracja: śr paź 01, 2003 14:42

Norma PN-HD 60364-7-701 (2007) - jak to jest

0
Post autor: oleks »

Witam,

Wiem, że norma ta nie jest obowiązująca ale chciałbym poznać opinie na jej temat, bo jak by nie było jest ona najnowsza czyli powinna odzwierciedlać najnowszy stan wiedzy technicznej na dany temat.

Chodzi mi o to, że norma ta jakby łagodzi wymagania dla łazienek co nie bardzo zgadza się z panującym trendem (można sprawdzić w dyskusjach o wentylatorze w kabinie, czy oświetleniu, gdzie osoby chcące umieszczać te urządzenia powyżej 2,25 posądzano o zamiar narażania innych na śmierć).

Głównie to te zmiany:
- zmniejszenie wymagania dla osprzętu w strefie 1 z IPX5 na IPX4
- dopuszczenie do montowania w strefie 1 urządzeń wentylacyjnych, suszarki na ręczniki, oświetlenia, pomp prysznicowych o ile urządzenia te będą do tego przystosowane przez producenta.

Przy okazji jak dobrze zrozumiałem zlikwidowano strefę 3 i wprowadzono obowiązek zabezpieczenia wszystkich obwodów w łazience RCD 30mA.

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
busob
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 13
Rejestracja: wt lis 13, 2007 17:56
Lokalizacja: Gdynia

Re: Norma PN-HD 60364-7-701 (2007)-jak to jest

0
Post autor: busob »

Witam,