Dobór siłowników do okien oddymiających / projekt

EIB, KNX, LAN, WAN, instalacje alarmowe oraz telefoniczne
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Darom
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 1094
Rejestracja: sob maja 28, 2005 11:41
Lokalizacja: Łódź

Dobór siłowników do okien oddymiających / projekt

0
Post autor: Darom »

Witam kolegów

Mam pewien problem. Wykonuje w pewnej instytucji instalacje elektryczne w tym instalacje teletechniczne. Moim zadaniem jest wykonanie także instalacji sterowania klapami oddymiającymi klatek schodowych. Pozornie zadanie jest stosunkowo proste. Należy wykonać zgodnie z projektem. Tylko szkopuł w tym, że projekt ma ewidentne błędy i nie nadaje się do realizacji. Został on wykonany tak na odwal się, do przetargu. Są klapy oddymiające i są okna oddymiające. Z klapami raczej wszystko jest ok. Źle zostały określone i wykonane okna oddymiające, brak doboru siłowników, kątów otwarcia a przede wszystkim powierzchni czynnych oddymiania poszczególnych okien.
Ja przyznam się, że nigdy nie projektowałem systemów oddymiania, ale wygląda na to, że będę musiał to zrobić, bo inaczej nie ruszę z wykonawstwem. A projektant nie chce palecem ruszyć, bo ma dużo roboty.

Moja prośba - jakby któryś z kolegów znał dobre materiały dotyczące projektowania okien oddymiających i podzielił się nimi tu na forum. Byłbym wdzieczny za linki.

pzdr
-DAREK-

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
STANCA
Ekspert
Ekspert
Posty: 5810