Czas rozpedzania i hamowania silnika klatkowego
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
-
- Czytelnik
- Posty: 1
- Rejestracja: pt gru 03, 2010 21:17
Czas rozpedzania i hamowania silnika klatkowego
0
Post
autor: robert.pakosz »
Witam, jak dobrać czasy rozpędzania i hamowania ("rampy") silników klatkowych za pomocą falowników? Nie chodzi tutaj o konkretny przypadek tylko ogólne zasady doboru tych czasów. Czy zależy to od obciążenia napędu, aplikacji (np. pompa, wentylator)? Pozdrawiam
Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
- ISE.pl/szkolenia
- Ekspert
- Rejestracja:sob kwie 03, 1999
- Lokalizacja: Kraków
- pm001
- Elektryk Aktywny
- Posty: 292
- Rejestracja: śr mar 03, 2010 11:46
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontakt:
Re: Czas rozpedzania i hamowania silnika klatkowego
0
Post
autor: pm001 »
Witam
Jest dokładnie tak jak kolega się domyśla - to warunki zewnętrzne (czyt. aplikacja oraz to wszystko co ma wpływ na pracę silnika decyduje o stromości rampy. Nie sposób podać jednego uniwersalnego wzoru lub regułki. Również w ramach aplikacji zdażają się różne wymogi. Dla przykładu układ wentylatora w centrali wentylacyjnej przy niestosowaniu hamowania prądem i przy tym samym czasie zwalniania może się okazać, że krzywa spadku częstotliwości jest OK, albo może być za stroma i maszyna przejdzie w pracę prądnicową wszystko to zależne jest od instalacji kanałów wentylacyjnych i elektryk może tylko i wyłącznie dopasować pracę napędu do wymagań instalacji a nie odwrotnie.
Jest dokładnie tak jak kolega się domyśla - to warunki zewnętrzne (czyt. aplikacja oraz to wszystko co ma wpływ na pracę silnika decyduje o stromości rampy. Nie sposób podać jednego uniwersalnego wzoru lub regułki. Również w ramach aplikacji zdażają się różne wymogi. Dla przykładu układ wentylatora w centrali wentylacyjnej przy niestosowaniu hamowania prądem i przy tym samym czasie zwalniania może się okazać, że krzywa spadku częstotliwości jest OK, albo może być za stroma i maszyna przejdzie w pracę prądnicową wszystko to zależne jest od instalacji kanałów wentylacyjnych i elektryk może tylko i wyłącznie dopasować pracę napędu do wymagań instalacji a nie odwrotnie.
pozdrawiam
pm001
"Nauka służy jedynie temu by dać nam wyobrażenie o rozmiarach naszej niewiedzy" - Lammenais
pm001
"Nauka służy jedynie temu by dać nam wyobrażenie o rozmiarach naszej niewiedzy" - Lammenais
Re: Czas rozpedzania i hamowania silnika klatkowego
0
Post
autor: felis »
Witam
Tak jak już wspomniano wyżej. Jeśli założyć, że układ nie może przejść w pracę prądnicową to nie ma problemu. W przeciwnym wypadku należy zastanowić się nad rezystorami hamującymi jeśli energia nie może być odzyskana.
Również zbyt szybkie hamowanie bez rezystorów może prowadzić do wystąpienia błędów w falowniku.
Tak jak już wspomniano wyżej. Jeśli założyć, że układ nie może przejść w pracę prądnicową to nie ma problemu. W przeciwnym wypadku należy zastanowić się nad rezystorami hamującymi jeśli energia nie może być odzyskana.
Również zbyt szybkie hamowanie bez rezystorów może prowadzić do wystąpienia błędów w falowniku.