Projekt instalacji RTV i komputerowej - kilka pytań.

EIB, KNX, LAN, WAN, instalacje alarmowe oraz telefoniczne
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
merneith
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 3
Rejestracja: ndz lip 06, 2008 16:42
Lokalizacja: Rogów

Projekt instalacji RTV i komputerowej - kilka pytań.

0
Post autor: merneith »

Witam,
Chciałbym dobrze wykonać instalację RTV oraz Komputerową w domku jednorodzinnym. Nie jestem orłem w tych sieciach ale po przeczytaniu wielu tematów na forach oraz artykułów z różnych stron chciałbym upewnić się czy tak wykonane instalację będą służyć przez wiele lat i zadać kilka pytań. Oto opis sieci:

Sieć RTV:
1) instalację wykonuje przewodem np. treset 113 taki polecano w wielu tematach na forach.
2) Prowadzę do każdego pomieszczenia gdzie będzie tv 2 przewody do jednego gniazdka a do salonu 3.
3) Wszystkie przewody schodzą się do wspólnego punktu na poddaszu
4) Do anteny prowadzę 4 przewody ( powinny wystarczyć ) żelowane w powłoce PE
5) Jeszcze 2 kable łączące piwnicę ze strychem na wypadek pojawienia się kablówki.

Sygnał będę rozdzielał prawdopodobnie Multiswitchem albo spliterem nie wiem co lepiej zastosować? Proszę o radę.
Mam jeszcze pytanie odnośnie: czy do pokojów dodatkowo poprowadzić skrętkę dla splitterów (jeśli będzie rozdzielana Cyfra+ lub TNK) ?? czy lepiej wykorzystać multiswitch bez dodatkowych kabli ?

Telewizji naziemnej raczej nie przewiduje ale jeszcze nie podjąłem decyzji.
Co do radia to trzeba prowadzić dodatkowy przewód czy wykorzystać położone już kabli ?

Czy taka instalacja jest poprawna ? Proszę o sugestię co można jeszcze poprawić aby było lepiej.

Sieć komputerowa:
Jeden przewód z każdego gniazda do skrzynki gdzie będzie przychodzić lina telefoniczna lub kabel od internetu radiowego.
Tu mam dwa pytania: