Laboratorium KNX

EIB, KNX, LAN, WAN, instalacje alarmowe oraz telefoniczne
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
mefju
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 3
Rejestracja: wt maja 15, 2012 21:11

Laboratorium KNX

0
Post autor: mefju »

Witam bardzo serdecznie.

W ramach pracy inżynierskiej, wraz z kolegą, mamy stworzyć laboratorium dla studentów, gdzie będą pracować z systemem KNX. Uczelnia daje nam na ten cel ok. 25 tys. zł, co ma wystarczyć na minimum 4 stanowiska laboratoryjne. Jako że dopiero sami się uczymy, nie mamy zbyt dużego doświadczenia jeśli chodzi o instalacje inteligentne, liczę na pomoc bardziej doświadczonych forumowiczów.

Generalnie ja to widzę tak. Mamy zestaw czujników:
-obecności lub ruchu
-natężenia oświetlenia
-temperatury
-dymu
-kontaktron

i 4 stanowiska:
1)Bezpieczeństwo - studenci zaprogramują system alarmowy, monitoringu, powiadomienia e-mail, przycisk "panika"
2)Obsługa wyświetlacza - stworzenie wizualizacji systemu na panelu dotykowym
3)Oszczędzanie energii - do dyspozycji sztuczne pomieszczenie z pleksi; studenci będą musieli osiągnąć odpowiednią redukcję zużycia energii poprzez manipulację oświetleniem (lampa, żaluzja), ogrzewaniem, wentylacją i klimatyzacją
4)Wizualizacja www

Co o tym sądzicie? Nie wiem za bardzo czy to w ogóle ma jakąś rację bytu.

Muszę jak najszybciej sporządzić wstępną wycenę. Może moglibyście podpowiedzieć, co pominąłem w moich analizach.

Wydaję mi się, że będę potrzebować:
-centrala
-ww. czujniki
-programator x4
-wyświetlacz
-zasilacz
-aktory: rolet, klap klimatyzacji, ściemniacz, zawór grzejnikowy
-miernik energii elektrycznej
-okablowanie

Bardzo liczę na Państwa pomoc. Pozdrawiam.

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz