Tak zwane "Rury instalacyjne odgromowe

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
STANCA
Ekspert
Ekspert
Posty: 5810
Rejestracja: ndz lut 20, 2005 20:44
Lokalizacja: gmina Kobierzyce

Tak zwane "Rury instalacyjne odgromowe

0
Post autor: STANCA »

Tak zwane "Rury instalacyjne odgromowe", a przewody o izolacji wysokonapięciowej.
Koledzy
Na rynku pojawiają się oferty towaru tak zwane "Rury instalacyjne odgromowe", który zapewne nie wiele mają wspólnego z zapewnieniem bezpieczeństwa.
Są w kraju firmy, które oferują "rury instalacyjne odgromowe". Dociekałem tego tematu i dalej nie wiem co wspólnego ma ten wyrób z izolowaniem przewodu odprowadzającego.
Nie trafiłem na parametry elektryczne wyrobu firmy elkobis.

Otrzymałem coś co nie może robić za deklarację zgodności CE. Pokazałem koledze znającemu temat i odpisał mi tak;
"... Ponadto ta deklaracja jest świeżutka, wczoraj zapytałeś a dzisiaj ją zgotowali.
Z opisu w deklaracji wynika że jest to wyrób metalowy i betonowy, nie posiadający wymiarów i masy ( nie podano takowych)
Z oferty natomiast wynika iż jest to rura PCV.
Interesujące byłoby zobaczyć sprawozdanie z badań wykonanych przez SIMPTEST , na który powołują się w deklaracji.
To jest robienie idioty z klienta."


Tu następna firma usiłuje sprzedawać rury odgromowe.
[Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]
W swoich materiałach stwierdzają, że produkt przebadany w laboratorium wysokich napięć na Politechnice Białostockiej (?)
Specyfikacja techniczna nie podaje parametrów elektrycznych tego wyrobu.

Gdzie jest prawda?
Jeżeli ktoś ma wiedzę na temat atestów, sposobu badań i parametrów izolacyjnych tz. "rur odgromowych" proszę o wypowiedzi.