Falowniki prądowe i napięciowe

Prostowniki, zasilacze, przetwornice, falowniki, stabilizatory oraz pozostałe urządzenia elektroniczno-energetyczne
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
kamik_majka
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 7
Rejestracja: śr sty 22, 2014 20:09

Falowniki prądowe i napięciowe

0
Post autor: kamik_majka »

Witam.
Potrzebuję informacji nt. falowników prądowych i napięciowych. Udało mi się znaleźć, że prądowe mają na wyjściu z prostownika dławik i przekształcają regulowane napięcie wyjściowe prostownika na prąd regulowany.
Falowniki napięciowe mają na wejściu kondensator i wygładzają napięcie wyjściowe prostownika.
Czy są to prawdziwe informacje? Może coś jeszcze można do tego dodać? W sieci nie ma niestety zbyt wiele informacji na ten temat :/

Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję.

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
a-w
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 141
Rejestracja: wt cze 29, 2010 22:23

Re: Falowniki prądowe i napięciowe

0
Post autor: a-w »

Spróbuj zamiast "prądowy" i "napięciowy" poszukać "szeregowy" i "równoległy"
Simcode
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 2277
Rejestracja: śr maja 22, 2013 19:49

Re: Falowniki prądowe i napięciowe

0
Post autor: Simcode »

W zależności od rodzaju źródła zasilania falownika wyróżnia się:
• falowniki napięcia – zasilane ze źródła napięciowego – na wejściu falownika jest
kondensator, ew. bateria kondensatorów o dużej pojemności,
• falowniki prądu – zasilane ze źródła prądowego – na wejściu falownika prądu jest