Sterowanie roletami zewnętrznymi

Prostowniki, zasilacze, przetwornice, falowniki, stabilizatory oraz pozostałe urządzenia elektroniczno-energetyczne
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Alberciczek
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 145
Rejestracja: ndz sie 24, 2014 19:44
Lokalizacja: Tychy

Sterowanie roletami zewnętrznymi

0
Post autor: Alberciczek »

Witam znowu :)
Tym razem chciałem się dowiedzieć o sterowanie roletami zewnetrznymi do okien. Jak niektórzy już wiedzą, będę robił za tydzień instalację w domu ( a właściwie wymieniał starą na nową ) i od razu za jednym kuciem chciałem zrobić już instalację pod rolety zewnętrzne ( rolety będą w przyszłym roku, przy wymianie okien ). Sterowanie nie musi być jakieś wymyślne - poprostu przy drzwiach wyłącznik żaluzjowy i jeden wspólny na wszystkie okna przy rozdzielnicy przy drzwiach wejściowych. Fajnie by było, jakby było to zrobione tak, że nie trzeba trzymać przycisku cały czas, tylko wystarczy go nacisnąć i puścić i roleta sama się zamyka/otwiera. Do tego ewentualnie zegar, który będzie codziennie otwierał/zamykał rolety jak nas w domu nie będzie ( nie mieszkam tam cały czas póki co ). Jak to wszystko wyglądałoby od strony elektrycznej? Wiem, że musi być sterownik, zegar i przyciski. Ów sterownik chcę dać do rozdzielnicy na szynę TH. Zegar też byłoby fajnie, jakby się tam znalazł. No i bezpiecznik to zabezpieczający oczywiście. I teraz z rozdzielnicy idą przewody do włącznika czy jeszcze musi być jakiś sterownik przy oknie, czy te sterowniki są w żaluzjach? Bo włączniki chcę dać obok włączników do światła przy drzwiach.