Połączenia wyrównawcze MSW bez GSW w budynku?

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
mmrd
Jestem Elektrykiem
Jestem Elektrykiem
Posty: 16
Rejestracja: wt kwie 09, 2013 20:31

Połączenia wyrównawcze MSW bez GSW w budynku?

0
Post autor: mmrd »

Mam mały problem z projektantem który zaprojektował połączenia wyrównawcze miejscowe (MSW) w lokalu mieszkalnym w budynku który nie posiada głównej szyny wyrównawczej (GSW). Dla mnie jest sprawą oczywista że stwarza to zagrożenie dla obsługi innych instalacji i stwarza zagrożenie pożarowe. Dodatkowo skoro budynek nie posiada GSW to właściciel mieszkania nie ma obowiązku wykonywania połączeń wyrównawczych.
1. co wy o tym myślicie?
2. jeżeli wykonał bym te połączenia zgodnie z zaleceniami projektanta to kto za to odpowiada w razie problemów? czy ja (wykonując zgodnie z dokumentacją) ? czy może sam projektant?
3. Czy mam racje że w budynku w którym nie ma Głównej Szyny Wyrównawczej nie należy wykonywać połączeń wyrównawczych i tym samym nie zostanę oskarżony o wykonanie instalacji nie zgodnie z przepisami?

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Simcode
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 2277
Rejestracja: śr maja 22, 2013 19:49

Re: połączenia wyrównawcze MSW bez GSW w budynku?

0
Post autor: Simcode »

A co na to PN-HD 60364 -5-54 . Co to za budynek bo tak enigmatycznie kolega napisał.
mmrd
Jestem Elektrykiem
Jestem Elektrykiem
Posty: 16