Zabezpieczenia jednostek zewnętrznych klimatyzacji

Elektryk myli się dwa razy, po raz pierwszy pomylił się podczas wyboru zawodu :) W tym miejscu prezentujemy przykłady, z którymi warto się zapoznać ale zdecydowanie nie polecamy naśladować.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
rysiu71
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 993
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 15:52
Lokalizacja: Wroclaw

Zabezpieczenia jednostek zewnętrznych klimatyzacji

0
Post autor: rysiu71 »

Witam kolegów na forum.

Pragnę zwrócić się z zapytanie do kolegów a jednoczesnie rozpoczać dyskusjęna temat sposobu zabezpieczenia jedostek zewnętrznych klimatyzacji.

Klka razy spotkałem się z przypadkami, że jednostki zewnętrzene klmatyzacji, w których znajduje się agregat są zabezpieczone( dosyć moim zdaniem przesadzonymi) wkladkami topikowymi i nie wiem jaką mają naprawde role spełniać i przed czym chronić ?.

W pierwszym przypadku jednostka zewnętrzna posiadała w obudowie elektronikę i spreżarkę i była zabezpieczona wkladką topikowa BM 100A umieszczoną w ZK oddlonym ok 10 m w innym zamkniętym pomieszczeniu.

W drugim przypadku zebezpieczenie dwóch urządzen zintegrowanych ze sobą elektroniką posiadające dwie sprąząrki i dwie elektroniki posiadały zabezpiecznie wkladką topikową BM 80A usytuowaną siedem kondygnacji poniżej(urządzenia jeszcze na gwarancji).

Przy urządzeniu jednostkach zewnętrznych na dachu nie ma wyłącznika serwisowego i bezpieczników chociaż WLZ ktory zasila te dwa urządzenia wprowadzony jest do puszki rozgałezia się(zmiana przekroju z rozdziałem na dwa urządzenia z mniejszym przekrojem na odcinku ok 2-3 m i znowu występuje zmiana przekroju bo rozgałezia się na zasilanie elektroniki(linki 0,75mm -1,5 mm.