Jakie przetwornice do autokarów, busów?
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
- ISE.pl/szkolenia
- Ekspert
- Rejestracja:sob kwie 03, 1999
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jakie przetwornice do autokarów, busów?
0
Post
autor: elmontjs »
Witam... znany portal aukcyjny pęka w szwach od przetwornic, więc wystarczy dobrać napięcie wejściowe (12 czy 24V), moc wyjściową długotrwałą , no i prywatna rada: nie szukać w półce "najtańsze" . Inną sprawą jest wydajność, kondycja akumulatora no i samo podłączenie przetwornicy a w szczególności przekroje przewodów. 1000W podłączonej mocy to dla akumulatora 24V obciążenie ok. 42A .
Reasumując :1. Przetwornicę warto umieścić jak najbliżej akumulatora, 2. Przewody po stronie niskiego napięcia wpięte bezpośrednio na klemy, 3. Jeżeli przetwornica nie ma bezpiecznika po stronie niskiego napięcia, to trzeba go zainstalować, 4. Przekroje przewodów dobrane do długotrwałego obciążenia, 5. Nie bez znaczenie jest też rodzaj izolacji na przewodach (preferowane przewody samochodowe typ: YLY-S).
Jeżeli kol Moderator nie uzna za reklamę poniższego linku, to sugerowałbym zastanowić się nad poniższym modelem, co do parametrów będzie chyba spełniał przedstawione w pytaniu oczekiwania:
[Usunięto zabroniony link]
Reasumując :1. Przetwornicę warto umieścić jak najbliżej akumulatora, 2. Przewody po stronie niskiego napięcia wpięte bezpośrednio na klemy, 3. Jeżeli przetwornica nie ma bezpiecznika po stronie niskiego napięcia, to trzeba go zainstalować, 4. Przekroje przewodów dobrane do długotrwałego obciążenia, 5. Nie bez znaczenie jest też rodzaj izolacji na przewodach (preferowane przewody samochodowe typ: YLY-S).
Jeżeli kol Moderator nie uzna za reklamę poniższego linku, to sugerowałbym zastanowić się nad poniższym modelem, co do parametrów będzie chyba spełniał przedstawione w pytaniu oczekiwania:
[Usunięto zabroniony link]
Człowiek uczy się całe życie i ...
Re: Jakie przetwornice do autokarów, busów?
0
M Bus - [Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]
Re: Jakie przetwornice do autokarów, busów?
0
Post
autor: elmontjs »
Jeżeli 1000W jest parametrem "długotrwałego obciążenia" to wystarczy. Często sprzedawcy piszą 1000W , dopiero po wczytaniu się w szczegóły okazuje się że to moc impulsowa (czyli msek., co lepszy egzemplarz wytrzyma kilka sek); rzeczywista moc długotrwała jest z reguły o połowę niższa.vianooo pisze:Czy przetwornica 1000W nie da rady aby podłączyć odkurzać 800W na 15 minut?
Nie mówię, że nie będzie działać , ale trzeba uważać - przebieg napięcia wyjściowego tanich i byle jakich przetwornic jest daleki od sinusoidy, a to może oznaczać obniżenie mocy, przegrzewanie się silnika indukcyjnego - odkurzacz stanie się kompletnie nie efektywny.vianooo pisze:Trochę droga myślałem o czymś w granicach 300zł.
Człowiek uczy się całe życie i ...
Re: Jakie przetwornice do autokarów, busów?
0
Post
autor: Boguś1 »
A ja bym się skupił raczej nad tym czy do odbiorników o charakterze indukcyjnym jak np odkurzacz nie potrzebujecie czystego sinusa (taki jak mamy w sieci) na wyjściu. Tanie przetwornice maja na wyjściu kwadrat i mogą spowodować zniszczenie urządzeń.
Co do mocy to trzeba znacznie przewymiarować, bo silnik odkurzacza pobiera większy prąd podczas rozruchu (wartość kilkukrotna prądu znamionowego). Na pewno to tani biznes nie będzie ;p
Co do mocy to trzeba znacznie przewymiarować, bo silnik odkurzacza pobiera większy prąd podczas rozruchu (wartość kilkukrotna prądu znamionowego). Na pewno to tani biznes nie będzie ;p