Dobieranie współczynnika jednoczesności

Prostowniki, zasilacze, przetwornice, falowniki, stabilizatory oraz pozostałe urządzenia elektroniczno-energetyczne
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
kbies
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 1
Rejestracja: pt cze 24, 2016 15:16

Dobieranie współczynnika jednoczesności

0
Post autor: kbies »

Cześć wam,

Pomóżcie proszę w stosunkowo prostym problemie.

Potrzebuję dobrać współczynnik jednoczesności dla:
  • - WLZ 1
    • Ilość lokali: 21
    • moc per lokal: 5kW
  • - WLZ 2
    • Ilość lokali: 16
    • moc per lokal: 5kW

Jest to kamienica w której należy wymienić WLZy pionowe; w pierwszej klatce na przekrój 35mm2; w drugiej na 25 mm2.

Ja to traktuje jako "Modernizacja instalacji", natomiast zastanawiam się również czy może być to rozumiane jako nowa instalacja, ponieważ w zasadzie robię on nowa obliczenia i zmieniamy przekrój WLZów na większe...

W lokalach jest gaz.

Dlaczego poruszam ten problem?

Ponieważ norma, którą się sugeruje N SEP-E-002 zawiera w sobie tabelkę z doborem współczynnika jednoczesności, jednakże nie bezpośrednio dla 21 lokali; w tej tabelce jest wartość dla 20 lokali i dla 25 lokali - niema dla 21 lokali;

Pomóżcie proszę i powiedzcie w jaki sposób rozwiązać ten problem:

Dobór współczynnika jednoczesności wobec WLZów, które zasilają nie bezpośrednio tą liczbę lokali jak w tabelce z normy.

Ja przyjąłem takie wartości:

WLZ A

Mieszkań: 21
Moc per lokal: 5000 W
Współczynnik jednoczesności:
Traktujemy tą instalację jako nową, gdzie lokale są zagazowane
Kj = 0,229

WLZ B

Mieszkań: 16
Moc per lokal: 5000 W
Współczynnik jednoczesności:
Traktujemy tą instalację jako nową, gdzie lokale są zagazowane
Kj = 0,256

Czy one są poprawne ?

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz