Instalacja odgromowa w jeszcze nie zbudowanym domku.

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Marcin ZKA
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 29, 2016 9:00

Instalacja odgromowa w jeszcze nie zbudowanym domku.

0
Post autor: Marcin ZKA »

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na Waszym forum, od razu zaznaczę, że nie jestem elektrykiem. Kupiliśmy z kobietą gotowy projekt małego domku "Okruszek" 66,62m2, ma on m.in. projekt instalacji odgromowej - którą, pomimo sceptycznego podejścia sąsiadów zamierzamy wykonać. Czy moglibyście kogoś polecić z woj. zachodniopomorskiego (mieszkamy w Kamieniu Pomorskim) z odpowiednimi uprawnieniami oraz praktyką, kto podjąłby się wykonaniem w/w instalacji sumiennie? Nie ukrywam, że od dłuższego czasu czytam to forum i włos mi się na głowie jeży co niektórzy domorośli elektrycy potrafią na dachu zmontować.
Projekt łatwo znaleźć u "wujka google", prosty 2 spadowy dach pokryty dachówką ceramiczną, rynny plastikowe, prąd doprowadzony kablem w ziemi, podobnie jak woda i gaz.
Jak wspomniałem domek fizycznie jeszcze nie istnieje, zależy nam na uziemieniu połączonym z fundamentami oraz otokowym. Budowa na dobre ruszy raczej w przyszłym roku.
Inne pytanie: czy drut odgromowy śr 8mm AlMgSi jest dużo lepszy (bardziej trwały) od zwykłego ocynku powszechnie stosowanego??
Bardzo dziękuję za pomoc !!! Marcin :)

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
domsat