Instalacja TN-C-S czy TT?

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
erykel
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 2
Rejestracja: pn paź 10, 2016 19:34

Instalacja TN-C-S czy TT?

0
Post autor: erykel »

Witam wszystkich. Jako, że jest to mój pierwszy wpis i już proszę o poradę chciałbym najpierw kolegów wprowadzić w szczegóły mojej osoby. Skończyłem technikum elektryczne, uprawnienia sep mam już drugie z kolei, aktualnie dozór, eksploatacja i pomiary do 30kV. Swoją przygodę z elektryką zacząłem u prywaciarzy kładąc instalacje w domkach i instalacjach przemysłowych. Pracowałem także w prefabrykacji przez rok więc spore pojęcie o rozdzielnicach mam. Od ponad dwóch lat zacząłem ze znajomymi ze studiów dorabiać sobie poprzez kładzenie instalacji elektrycznych. I na kładzeni się kończyło - rozdzielnię, uziomy itd robił koleżka, który 'dowodził' całą zgrają.

Nadszedł czas, w którym w końcu wziąłem całość na siebie - że tak to ujmę. W związku z tym, że od ponad roku pracuję w energetyce, a moja wiedza z elektryki zaczęła kuleć - przed przystąpieniem do projektu wykonania instalacji elektrycznej, wróciłem się do książek z elektrotechniki. Wykonaliśmy instalacje według naszych standardów - no i przyszła pora na rozdzielnię. Moją pierwszą w życiu, w całości wykonaną tylko przeze mnie rozdzielnię w domku jednorodzinnym. Tak więc usiadłem do wiedzy fachowej - poczytałem o układach sieci, rozdziałach, uziomach. Spędziłem przy tym bite 3 wieczory - co by nic nie spieprzyć.