Oprawy LED, a harmoniczne

Forum porusza kwestie związane z zachowaniem jakości oraz problemy eksploatacyjne przy złej jakości energii elektrycznej
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
STANCA
Ekspert
Ekspert
Posty: 5810
Rejestracja: ndz lut 20, 2005 20:44
Lokalizacja: gmina Kobierzyce

Oprawy LED, a harmoniczne

0
Post autor: STANCA »

Witam

Po targach w Bielsku skontaktował się ze mną przedstawiciel od którego dostałem katalog nowoczesnych opraw oświetleniowych. Zadałem pytania o badanie harmonicznych, jak też o deklarację zgodności CE. Tu wiedza się skończyła, ale obiecano odpowiedzieć mailem. Na stronie dystrybutora o deklaracji CE nic nie było, razem szukaliśmy.

Odpowiedź;
Natomiast w kwestii pomiarów harmonicznych otrzymałem tylko taką odpowiedź z naszego laboratorium:
Tak robimy badania m.in. harmonicznych prądu.
Wyników z badań nie upubliczniamy, jedyne co klient może otrzymać to deklarację zgodności na której potwierdzamy spełnienie dyrektyw i norm obowiązujących dla danego produktu, Takie są wymagania prawne.


Zgoda.

Zapytałem powtórnie po otrzymaniu kilku przykładowych deklaracji zgodności CE;
Witam
Dziękuję za przesłany materiał. Przeanalizuję to w wolnej chwili. Szkoda, że firma zapomniała o tym drobiazgu, który winien być bez pytania dostępny. Na stronie firmy szukałem bez skutku deklaracji.
Co do tajnych wyników, to jak firma nie ma nic do ukrycia i ma czym się pochwalić to chętnie pokazuje parametry, pomimo braku obowiązku.

Moje pytanie było:
czy robiono badania harmonicznych analizatorem parametrów sieci np w hali gdzie zainstalowanych zostało kilkadziesiąt, kilkaset opraw ze źródłem LED zasilanych z wewnętrznych zasilaczy i jakie są wnioski?
O tym rozmawialiśmy.


Witam,

Niestety takich badań nasza firma nie robiła.

Pozdrawiam