UPS True online 200kVA - spadek napięcia przy zaniku

Prostowniki, zasilacze, przetwornice, falowniki, stabilizatory oraz pozostałe urządzenia elektroniczno-energetyczne
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Torkam
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 162
Rejestracja: pt gru 11, 2015 22:43
Lokalizacja: Malbork

UPS True online 200kVA - spadek napięcia przy zaniku

0
Post autor: Torkam »

Witajcie,

Przy okazji pomiarów znalazłem problem z zasilaczem awaryjnym.
Jest to zasilacz typu True online o mocy 200kVA.

PROBLEM:
- w momencie chwilowego zaniku napięcia przysiada tylko jedno wyjście / faza w zasilaczu awaryjnym. Zanik jest na tyle duży, że odłącza 1/3 serwerowni.
- sam agregat nie zgłasza błędów,
- ta sama sytuacja przy zasilaniu z sieci jak i agregatu,
- nie mam dokładnych danych o charakterze zaniku - podobno dane z rejestratora pokazują 50-70V na okres 2-3 sekund (ale nie wiem jak to mierzyli i czy mierzyli).
- akumulatory i przetwornik pięcioletni.

Całość jest zasilana z 2xGPZ + SZR + 2 awaryjne agregaty po 500kVA + UPS 200kVA dla serca systemu.

ROZWIĄZANIE: ... fachowiec, ale o co warto zapytać przed przyjazdem by na starcie zwykłego gościa wystraszyć, by nie pojawił się pan od CCTV, KD, TVSAT, gazu i stolarki okiennej ?? a faktycznie przyjechał doświadczony serwisant UPS.

Może jakieś pomiary wykonać dodatkowe ?
Temat był już podejmowany przez pseudo elektryków z wieloma referencjami.

Chciałbym podjąć próbę pomocy klientowi nim ten wyda grube tysiące na agregat dynamiczny. W szczególności, że takich obiektów ma kilka na terenie PL, a kilkanaście w EU.

Pozdrawiam

PS. Dokładnych szczegółów nie mam, ponieważ od niedawna mam te obiekty pod kontrolą i dopiero doszukuję się problemów. Oczywiście to nie problem by podjechać na miejsce i zweryfikować dane.