Problem z podłączeniem silnika

Projektowanie, budowa i eksploatacja urządzeń, maszyn, sieci i instalacji elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Tomek123456
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 18, 2016 17:08

Problem z podłączeniem silnika

0
Post autor: Tomek123456 »

Witam, bardzo proszę o podpowiedź łącząc silnik w trójkąt L1>U1 / L2>V1 / L3>W1. Czy mogę zrobić to samo łącząc kolejno L1>W2 / L2>U2 / L3>V2 ? Czy ten sposób jest też dobry ?

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
JacekH07
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 312
Rejestracja: ndz cze 28, 2015 17:16

Re: Problem z podłączeniem silnika

0
Post autor: JacekH07 »

Ja zawsze łączę w sposób podany w pierwszym przykładzie. Tu też mała rada: należy sprawdzić czy silnik jest przystosowany do pracy przy połączeniu w trójkąt przy danym napięciu znamionowym.
Z głupcem nigdy nie dyskutuj bo najpierw zrówna Cię do swojego poziomu a potem pokona praktyką
Tomek123456
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 18, 2016 17:08

Re: Problem z podłączeniem silnika

0
Post autor: Tomek123456 »

Owszem jest, problem w tym ze silnik jest ustawiony w niefortunnym miejscu, a przewód ktory posiadam sięgnie jedynie do zaciskow W2 U2 V2 i stad moje pytanie czy fazy mogą byc polaczone nie w U1 V1 W1 tylko W2 U2 V2, lacza je blaszki montazowe wiec wszystko powinno byc okej, ale wole zapytac.
electrics
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 852
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 17:53
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Problem z podłączeniem silnika

0
Post autor: electrics »

Kolego Tomek123456, zadałeś pytanie świadczące o tym, że nie myslisz. Skoro masz tam mostki, to co za różnica w którym miejscu tego mostka dasz zasilanie???
lolek3000
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 16
Rejestracja: sob gru 10, 2016 10:49
Lokalizacja: pow.limanowski

Re: Problem z podłączeniem silnika

0
Post autor: lolek3000 »

co się stanie jak się odłączy przewód uziemnienia ( masy) od obudowy silnika trójfazowego?
Peter134
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 3
Rejestracja: sob gru 10, 2016 20:00

Re: Problem z podłączeniem silnika

0
Post autor: Peter134 »

Zależy od popieszczenia do wizyty prokuratora. Jeżeli urządzenie wykonano w 1 klasie ochronności to zacisk ochronny ma być podłączony!!!
Simcode
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 2277
Rejestracja: śr maja 22, 2013 19:49

Re: Problem z podłączeniem silnika

0
Post autor: Simcode »

Peter134 pisze:Jeżeli urządzenie wykonano w 1 klasie ochronności to zacisk ochronny ma być podłączony!!!
A widział kolega silnik elektryczny w 2 klasie?
luka2nd
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 787
Rejestracja: pt paź 12, 2012 16:53
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z podłączeniem silnika

0
Post autor: luka2nd »

Jest jeszcze coś takiego, jak klasa 0. Odpięcie żyły ochronnej powoduje pozbawienie obudowy silnika potencjału ziemi, co stwarza zagrożenie porażenia prądem, gdyż użytkownika chronić będzie jedynie izolacja podstawowa maszyny. Jeśli chodzi o względy funkcjonalne, bo zapewne o to chodziło pytającemu, nie zmieni się nic.
Peter134
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 3
Rejestracja: sob gru 10, 2016 20:00

Re: Problem z podłączeniem silnika

0
Post autor: Peter134 »

Co ma do tego klasa 0? I masz oznaczone w profilu Elektryk:TAK i dopuszczasz odłączenie przewodu ochronnego od urządzenia?
Simcode
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 2277
Rejestracja: śr maja 22, 2013 19:49

Re: Problem z podłączeniem silnika

0
Post autor: Simcode »

luka2nd pisze:Jest jeszcze coś takiego, jak klasa 0.
Kolego ogarnij się trochę.
Klasa 0 - ochronę przed porażeniem stanowi izolacja podstawowa. W przypadku jej uszkodzenia ochronę zapewniają warunki środowiska.
Urządzenie klasy ochronności O - urządzenie, w którym ochrona przeciwporażeniowa jest zapewniona przez zastosowanie izolacji roboczej (ochrona podstawowa); urządzenie to nie ma zacisku ochronnego przeznaczonego do połączenia z przewodem ochronnym.
ODPOWIEDZ