Listwy do ochrony przed przepięciami a deklaracja zgodności i ich skuteczność

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
JacekH07
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 312
Rejestracja: ndz cze 28, 2015 17:16

Listwy do ochrony przed przepięciami a deklaracja zgodności i ich skuteczność

0
Post autor: JacekH07 »

Temat postanowiłem założyć pod wpływem rozmowy z Kol. STANCA oraz absurdalnym wymogiem dla instalacji sprzętu medycznego w domu pacjenta gdzie taka listwa jest wymagana i nic więcej. Brak listwy oznacza w razie przepięcia naprawę na koszt pacjenta. Zwróciłem uwagę ze taka listwa bez zainstalowanych w instalacji urządzeń ochrony przeciwprzepięciowej jest nic nie warta. Na opakowaniu takiej listwy jest znak CE i informacja że instalacja w domu musi być wykonana zgodnie z przepisami. Czy nie jest to za mało informacji bo skąd zwykły użytkownik może wiedzieć czy instalacja w jego domu jest wykonana zgodnie z przepisami?
Z głupcem nigdy nie dyskutuj bo najpierw zrówna Cię do swojego poziomu a potem pokona praktyką

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
luka2nd
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 788
Rejestracja: pt paź 12, 2012 16:53
Lokalizacja: Szczecin

Re: Listwy do ochrony przed przepięciami a deklaracja zgodności i ich skuteczność

0
Post autor: luka2nd »

Czy ochronnik typu III schowany w puszce za gniazdem też się liczy? :)
JacekH07
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 312