Dopuszczenie instalacji do użytkowania

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
jacek1987-1987
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 15
Rejestracja: sob maja 29, 2010 19:25

Dopuszczenie instalacji do użytkowania

0
Post autor: jacek1987-1987 »

Witam,

Zostałem poproszony o dokonanie przeglądu instalacji elektrycznej w mieszkaniu i na podstawie oględzin oraz pomiarów zauważyłem:
- wyłączniki nadprądowe dla gniazdek są B20, dla oświetlenia B16
- dwa gniazdka są bez bolca
- jedno gniazdo nie ma podłączonego przewodu ochronnego

Zastanawiam się czy ta instalacja może być dalej eksploatowana (10 lat temu instalacja została wymieniona i zastosowano w niej takie zabezpieczenia jak powyżej).
Powyższe uwagi zgłosiłem inwestorowi i naturalnie zostanie to wszystko poprawione. Wykonać protokół z uwagami czy czekać na poprawienie usterek i dokonać raz jeszcze oględziny i pomiary i dopiero wtedy opracować ostateczny protokół już bez uwag?

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
JacekH07
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 312
Rejestracja: ndz cze 28, 2015 17:16

Re: Dopuszczenie instalacji do użytkowania

0
Post autor: JacekH07 »

Można napisać protokół z oględzin instalacji zawierający uwagi a po poprawieniu dać protokół ostateczny. Zabezpieczenia do wymiany bo są nieodpowiednie. Zabezpieczenie trzeba dobrać do przekroju przewodu. A RCD są? Ochrona przeciwprzepięciowa?