Uziom po wodomierzu

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
tomektomek8
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 1
Rejestracja: sob cze 10, 2017 20:12

Uziom po wodomierzu

0
Post autor: tomektomek8 »

Witam,

Posiadam starą studzienke po wodomierzu, która znajduje się pod podłogą byłej spiżarni. Nad nią znajduje się wejście prądu do domu.
Niestety nie ma przewodu ochronnego. Chciałabym przed pozbyciem się tej studzienki wbić szpilke uziomowa(zestawy dostępne są na allegro) i podłączyć przewód ochronny i ewentualnie jeszcze ochronnik przepięć. W jest w niej czarna ziemia a na ok. 1,3m. mamy wody gruntowe. Nie posiadam miernika rezystancji tylko zwykłe.
Czy da to radę? Myślałem o pretach zbrojeniowych lub gwintowanych ocynk, ale jednak gotowy...
Pozdrawiam i z góry dziękuję :)

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
paul0
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany
Posty: 455
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 0:02
Lokalizacja: TYCHY

Re: Uziom po wodomierzu

0
Post autor: paul0 »

Za mało informacji.
Jaki masz układ sieci w budynku?
Czy do tej studzienki doprowadzone są rury?
Czy są one czynne?
Wodomierz jest przeniesiony a miejsce po nim połączone wstawką? czy jest w innym miejscu wprowadzone przyłącze?
Co jest pod studzienką (o ile istnieją przejrzeć mapki, projekty)?