Zabezpieczenie liczników przed przepięciami

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
STANCA
Ekspert
Ekspert
Posty: 5810
Rejestracja: ndz lut 20, 2005 20:44
Lokalizacja: gmina Kobierzyce

Zabezpieczenie liczników przed przepięciami

0
Post autor: STANCA »

Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2004/22/WE
z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie przyrządów pomiarowych


Została wprowadzona rozporządzeniem:

Dz.U. 2016 poz. 815
Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 2 czerwca 2016 r. w sprawie wymagań dla przyrządów pomiarowych


3) liczników energii elektrycznej czynnej,
(…)

8.
liczniku energii elektrycznej czynnej – należy przez to rozumieć przyrząd pomiarowy przeznaczony do pomiaru energii elektrycznej czynnej pobieranej w obwodzie elektrycznym;

Załącznik nr 3
WYMAGANIA DLA LICZNIKÓW ENERGII ELEKTRYCZNEJ CZYNNEJ


9. Licznik nie może wykazywać systematycznie błędów
zbliżonych do błędu granicznego dopuszczalnego (MPE), a wskazania licznika nie mogą faworyzować systematycznie jednej ze stron.
10. Licznik musi:
1) spełniać wymagania dla klasy E2 warunków środowiskowych elektromagnetycznych oraz dodatkowe wymagania określone w ust. 11-13;
2) być zabezpieczony przed zmianą charakterystyk metrologicznych z powodu wystąpienia wyładowań atmosferycznych, jeżeli istnieje ryzyko ich wystąpienia lub gdy przeważające są napowietrzne linie zasilające.

Czyli licznik powinien być zabezpieczony iskiernikowym SPD typu I, który nie spowoduje prądu upływu. Co koledzy mogą do tego tematu dopisać?

STANCA
"Gdyby ludzie wiedzieli jak rzadko zostają zrozumieni woleli by milczeć"

J. W. von Goethe

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz