Uziemienie na suchej działce leśnej

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
wojciech59
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 185
Rejestracja: ndz gru 11, 2016 18:00

Uziemienie na suchej działce leśnej

0
Post autor: wojciech59 »

Witam wszystkich forumowiczów, a szczególnie pomiarowców

Mam taki problem :
- działka rekreacyjna w sosnowym bardzo suchym lesie (drobny piasek do głębokości 2m)
- inwestor otrzymał w Warunkach Przyłączenia z ZE obowiązek wykonania uziemienia roboczego <30 Om w instalacji odbiorczej
- na razie jest postawiona skrzynka odbiorcza (budowlana) podłączona do skrzynki kablowej ZK
- po wbiciu uziomu szpilkowego ok 2,5m przy skrzynce odb. mam Ruz > 2000 Om

Docelowo ma powstać mały domek drewniany 35m2 na bloczkach betonowych, więc wykonanie skutecznego uziemienia z dodatkowym wykorzystaniem zbrojenia fundamentu jest nie realne .
Pozostaje zrobienie uziomu otokowego (bednarki) , pytanie tylko ile jej wkopać i na jakiej głębokości, aby nie sztukować bez końca jak pomiary nie wyjdą prawidłowe ? .

Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją w lesie, bardzo suchym gruncie i może coś doradzić ?

Pozdr
WP

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
STANCA
Ekspert
Ekspert
Posty: 5810
Rejestracja: ndz lut 20, 2005 20:44
Lokalizacja: gmina Kobierzyce

Re: Uziemienie na suchej działce leśnej

0
Post autor: STANCA »

wojciech59 pisze:Witam wszystkich forumowiczów, a szczególnie pomiarowców

(...)