Pomiary kabla ziemnego między ZK a WLZ

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
wojciech59
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 185
Rejestracja: ndz gru 11, 2016 18:00

Pomiary kabla ziemnego między ZK a WLZ

0
Post autor: wojciech59 »

Witam,
Pytanie - czy pomiary kabla ziemnego między ZK a WLZ w nowym obiekcie/domu są wymogiem w protokole z badań instalacji wew. dopuszczającym ją do eksploatacji , czy też jest to obowiązek elektryka, który ten kabel powinien pomierzyć przed zakopaniem .
Pytanie wynika z faktu, że różni Operatorzy podchodzą do tego odmiennie .
Przykłady :
- ENEA w instrukcji pisze tak
"Dla nowobudowanych lub przebudowywanych linii kablowych pomiar diagnostyczny
należy wykonać przed podłączeniem kabla do sieci elektroenergetycznej oraz
załączeniem linii kablowej pod napięcie "

- PGE natomiast wcale to nie obchodzi , wpina koniec kabla do ZK, zakłada licznik i podaje napięcie .

Pozdr

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
elmontjs
Ekspert
Ekspert
Posty: 2907
Rejestracja: pn maja 31, 2010 15:36
Lokalizacja: Trzebinia

Re: Pomiary kabla ziemnego między ZK a WLZ

0
Post autor: elmontjs »

Stanowisko ENEA jest jak najbardziej poprawne .
wojciech59 pisze:czy też jest to obowiązek elektryka, który ten kabel powinien pomierzyć przed zakopaniem