Która norma 60364 obowiązuje przy pomiarach

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
milysms
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 30
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 15:25

Która norma 60364 obowiązuje przy pomiarach

0
Post autor: milysms »

Witam,

Rozszerzam działalność o pomiary w domkach jednorodzinnych i mieszkaniach i przyznam, że się pogubiłem. Proszę Was o informację, z którego roku stosujecie protokoły pomiarowe dla 60364-4: 2000, 2008, 2016.
Może uzasadnię, bo za chwilę będziecie mnie odsyłać, gnębić i wypluwać swoje złośliwości, robiłem okresówkę i miałem protokół z 2013 roku zrobiony protokołami z 2000 roku. W zasadzie większość protokołów które widziałem były wykonane na podstawie 2000 roku, czyli 4 różne protokoły: ciągłości, izolacji, pętli i różwnicówki.
W 2008 wszystkie te pomiary występują na dość skomplikowanej formatce, i na ten rok powołują się w MOIIB podając ją w zestawieniu aktualnych norm.
Podczas gdy szperam i czytam że 2016 rok to aktualna norma w wersji ang., co mi bardziej pasuje bo wzór jest bardziej zjadliwy niż ten z 2008r.
A może nie stosujecie wzorów z norm tylko każdy z Was ma swoje??

I jeszcze na marginesie, nie bardzo rozumiem zapisu w pomiaru rezystancji podłóg i ścian:
"w razie konieczności sprawdzenia", rozumiem że w domkach jednorodzinnych nie robi się tych pomiarów, ponieważ nie mamy stanowisk pracy izolowanych? Lub inaczej zadam pytanie, gdzie jest spis lub wymóg jakie pomieszczenia podlegają badaniu??

Pozdrawiam Miły

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia