SOFTSTART Sterowanie, bezpieczeństwo.

Prostowniki, zasilacze, przetwornice, falowniki, stabilizatory oraz pozostałe urządzenia elektroniczno-energetyczne
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
jakubb
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 7
Rejestracja: ndz lip 26, 2015 11:00

SOFTSTART Sterowanie, bezpieczeństwo.

0
Post autor: jakubb »

Witam,

Mam do podłączenia układ z softstartem Altistart 22 - Sofstart
[Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!] <---instrukcja
Chciałem dopytać o sterowanie, strona 38 w pliku.
Analizując schemat i przebiegi to mam nacisnąć S3 i trzymając go nacisnąć S2 aby układ wystartował. Nie bardzo rozumiem co miał autor na myśli? bezpieczeństwo? Operator ma obie ręce zajęte (2 przyciski)

Pierwszy raz podłączam taki softstart wiec chciałem zapytać jak wy to robicie. Bo mnie aż kusi żeby przyciski S2 i S3 zastąpić jednym z dwoma stykami NO.

Chciałem jeszcze zapytać o układy bez stycznika. Softstarty małej mocy maja tylko 2 tory z tyrystorami, a trzeci jako przelot czyli silnik cały czas jest pod napięciem. Czy z praktycznego punktu widzenia jest to bezpieczne? U mnie koledzy elektrycy to jak widzą, że silnik nie pracuje to można pchać palce na zaciski np. do zrobienia pomiaru izolacji silnika. Bo kaseta sterująca jest obok nich i nikt nie załączy :)

Ostatnie pytanie gdy chce zrobić pomiar stanu izolacji kabla softstart-silnik. Czy muszę wykonać rozwarcie obwodu przy softstarcie(W teorii tak, bo mam zmierzyć sam kabel). Nie znalazłem informacji czy napięciem probierczym 500 czy 1000V mogę zniszczyć tyrystory.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz