Uziom otokowy i odległość 1m od budynku

Regulacje prawne w odróżnieniu od wiedzy technicznej nie zawsze są logiczne. Dyskusja wątpliwości pozwala na poprawną ich interpretację
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Streaker
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 27
Rejestracja: ndz sie 07, 2011 15:13

Uziom otokowy i odległość 1m od budynku

0
Post autor: Streaker »

Witam kolegów.

Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie skąd wzięła się odległość pozioma 1m od ścian budynku dla uziomu otokowego. Proszę nie pisać odpowiedzi że z normy bo to każdy wie. Mnie interesuje techniczne wytłumaczenie tej odległości. Z czego ona wynika i czy możliwe jest układanie uziomu otokowego w odległości np. 2m od ścian zewnętrznych budynku? Jeżeli ktoś potrafi wytłumaczyć tą odległość to będę wdzięczny.

Pozdrawiam wszystkich

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
luka2nd
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 788
Rejestracja: pt paź 12, 2012 16:53
Lokalizacja: Szczecin

Uziom otokowy i odległość 1m

0
Post autor: luka2nd »

Mogę się mylić, ale według mnie chodzi o to, że prąd w gruncie rozpływa się powierzchniowo - stąd konieczność odsunięcia uziomu od budynku, żeby wokół bednarki znalazło się odpowiednio dużo gruntu. W grę mogą też wchodzić kwestie konstrukcyjne - żeby podczas układania bednarki nie odsłonić za dużo fundamentu.

Odsuwać się od budynku można, byle się nie przysuwać :-)
Awatar użytkownika
e-sparks
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 481
Rejestracja: pn mar 03, 2008 22:24