Moc zainstalowana elektryczna - interpretacja

Dyskusje o źródłach wytwarzających energię elektryczną poprzez przetwarzanie energii wiatru, promieniowania słonecznego, geotermalnej, fal, prądów i pływów morskich, spadku rzek oraz energię pozyskiwaną z biomasy, biogazu itp.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
LordFalcon
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 03, 2013 16:12
Lokalizacja: KCH

Moc zainstalowana elektryczna - interpretacja

0
Post autor: LordFalcon »

Witam szanowne grono forumowe.

Naszła mnie ostatnio chwila zadumy nad pojęciem macy zainstalowanej elektrycznej w instalacjach fotowoltaicznych.
Zgodnie z wszelkimi przekazami podczas zgłaszania mikroinstalacji do OSD podaje się moc paneli PV w STC, jednakże czytając dokument
Informacja
Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nr 44/2016
w sprawie stosowania pojęcia „mocy zainstalowanej elektrycznej”
mam dziwne wrażenie że nie jest to do końca poprawne.

Wczytując się w powyższy dokument można się dowiedzieć definicję w/w
Pod pojęciem mocy zainstalowanej elektrycznej instalacji odnawialnego źródła energii należy rozumieć określoną przez producenta moc znamionową (rated power, nominal power)
co w sposób jasny informuje, że interesuje nas moc znamionowa...

dalej czytając dochodzimy do informacji, że:
W konsekwencji należy podkreślić, że mocą zainstalowaną elektryczną instalacji odnawialnego źródła energii nie jest w szczególności:
 moc inwerterów (falowników) – w przypadku instalacji wykorzystujących energię promieniowania słonecznego,
 moc osiągalna, maksymalna moc osiągalna, moc netto, moc osiągalna netto, moc użyteczna, moc potencjalna, moc surowa oraz moc efektywna jednostki (np. turbiny wiatrowej czy hydrozespołu) lub generatora.