Moc bierna pojemnosciowa. Po analizie.

Forum porusza kwestie związane z zachowaniem jakości oraz problemy eksploatacyjne przy złej jakości energii elektrycznej
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Adrek
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 8
Rejestracja: pn cze 11, 2018 20:54

Moc bierna pojemnosciowa. Po analizie.

0
Post autor: Adrek »

Witam.
Prosiłbym o drobną poradę. Kilka razy poradziłem sobie z kompensacją mocy indukcyjnej, jednak teraz mam mały problem, ponieważ z tego co się dowiedziałem rozliczenie z ZE (PGE) mocy pojemnościowej odbywa się od razu, a nie jak to ma miejsce w przypadku indukcyjnej że wystarczy utrzymać tg=0.4. A więc kilka wzorów itp którymi się posiłkowałem przy tamtych kompensacjach wzięły w łeb. Udało mi się znaleźć regulator który dokonał by takiej kompensacji tzn. "przeszedł" by nawet na stronę indukcyjną mocy. I tu najważniejsze pytanie mam powiedzmy zrobiony pomiar analizatorem i na danej fazie mam moc bierną w granicach (tak tylko do przykładu) 1kvar i w nocy 250 var i czy mogę praktycznie najprościej w świecie dać 1 dławik np 1kvar który załączy oczywiście regulator a drugi dla przykładu te 250 var? Najbardziej chodzi mi czy te moce mogę po prostu sumować tzn mam -1000 var dam + 1000 var i otrzymam 0 czy to jednak nie jest takie proste?

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
elmontjs
Ekspert
Ekspert
Posty: 2899
Rejestracja: pn maja 31, 2010 15:36
Lokalizacja: Trzebinia

Moc bierna pojemnosciowa. Po analizie.

0