Połączenie AL/Cu raz jeszcze

Elektryk myli się dwa razy, po raz pierwszy pomylił się podczas wyboru zawodu :) W tym miejscu prezentujemy przykłady, z którymi warto się zapoznać ale zdecydowanie nie polecamy naśladować.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
yonagold123
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 3
Rejestracja: wt maja 28, 2019 18:01

Połączenie AL/Cu raz jeszcze

0
Post autor: yonagold123 »

Witam, miałem okazję ostatnio być w bardzo starej rozdzielni z lat 70.
Udało mi się zrobić takie oto zdjęcie, rozłącznika i przyłączonych przewodów aluminiowych.

Jak to się dzieje, że to pracuje tyle lat, bez przekładek cupalowych i nic się nie dzieje na styku CU/AL ?

Czy w tych starych rozłącznikach miedź była czymś "pokrywana" ?


[Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Simcode
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 2277
Rejestracja: śr maja 22, 2013 19:49

Połączenie AL/Cu raz jeszcze

0
Post autor: Simcode »

Zapewne nie płyną tam duże prądy. I taki docisk wystarczy.
Sylwester
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 926
Rejestracja: czw lip 24, 2003 22:18
Lokalizacja: Milanówek

Połączenie AL/Cu raz jeszcze

0
Post autor: Sylwester »

Tak jak mówi simcode nie płyną duże prądy. Jak będą płynęły duże to będzie pożar.Trzeba ubezpieczyć.
witek17
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 257
Rejestracja: śr mar 27, 2019 10:58

Połączenie AL/Cu raz jeszcze

0
Post autor: witek17 »

Temat trochę leciwy, ale podpowiem. Elektrochemia się kłania.