Rozszyfrowanie schematu sterowania silnika indukcyjnego
Regulamin forum
Jeżeli nie jesteś elektrykiem zadaj pytanie tutaj. Dyskusja na innych forach wymaga odpowiedniego przygotowania zawodowego. Zalecenie aby wezwać Elektryka z uprawnieniami zawsze wynika z troski o Twoje bezpieczeństwo. Jeżeli nie rozumiesz tego co robisz - nie ryzykuj życia!
Jeżeli nie jesteś elektrykiem zadaj pytanie tutaj. Dyskusja na innych forach wymaga odpowiedniego przygotowania zawodowego. Zalecenie aby wezwać Elektryka z uprawnieniami zawsze wynika z troski o Twoje bezpieczeństwo. Jeżeli nie rozumiesz tego co robisz - nie ryzykuj życia!
Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
- ISE.pl/szkolenia
- Ekspert
- Rejestracja:sob kwie 03, 1999
- Lokalizacja: Kraków
- EnergoTools
- Administrator forum
- Posty: 995
- Rejestracja: sob kwie 03, 1999 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Rozszyfrowanie schematu sterowania silnika indukcyjnego
0
Jacek Gońka (Admin)
EnergoTools jest operatorem ISE.pl - aby być Elektrykiem oraz Eltarg.PL - rynek elektrotechniki
Więcej informacji o mnie...
EnergoTools jest operatorem ISE.pl - aby być Elektrykiem oraz Eltarg.PL - rynek elektrotechniki
Więcej informacji o mnie...
Rozszyfrowanie schematu sterowania silnika indukcyjnego
0
Post
autor: Kolopek »
Dzięki. Ale chodzi mi o symbol przy styku NC "pc" co on oznacza? I czy orientuję się ktoś bądź ma schemat hamowania dynamicznego silnika jednak bez żadnych przycisków itd? Tylko aby to działało w cyklu automatycznym że po zaprzestaniu działania głównego stycznika od silnika automatycznie załącza się hamowanie silnika prądem stałym.
Rozszyfrowanie schematu sterowania silnika indukcyjnego
0
Post
autor: elmontjs »
Styk NC to styk "normalnie zwarty" czyli, gdy cewka przekaźnika/stycznika zostanie zasilona ten styk się rozewrze.
...ale tutaj właśnie tak jest , przyciski służą do sterowania stycznikiem załączającym silnik. Wszystko zależy czym silnik ma być sterowany (na schemacie to sterowanie ręczne).
Człowiek uczy się całe życie i ...
Rozszyfrowanie schematu sterowania silnika indukcyjnego
0
Post
autor: Kolopek »
Stycznik główny ( od silnika) załączany jest automatycznie poprzez inne sterowanie. Ja muszę wykonać do niego układ dynamicznego hamowania za pomocą prądu stałego. Dlatego też wszystko to musi odbywać się automatycznie po wyłączeniu stycznika od głównego silnika, bez żadnych przycisków.
Rozszyfrowanie schematu sterowania silnika indukcyjnego
0
Post
autor: pawelsp16 »
Witam.
Zwróciłem uwagę na ten temat bo kiedyś miałem problem z wykonaniem sterowania do silnika indukcyjnego.
Symbol styku opisany małymi literami pc to nic innego jak element wykonawczy przekaźnika czasowego PC z cewką, która ma konfigurowalną zwłoką na przełączenie (wzbudzenie; załączenie) styków od chwili wysterowania cewki.
Czy nadal poszukujesz jakiegoś rozwiązania problemu?
Zwróciłem uwagę na ten temat bo kiedyś miałem problem z wykonaniem sterowania do silnika indukcyjnego.
Symbol styku opisany małymi literami pc to nic innego jak element wykonawczy przekaźnika czasowego PC z cewką, która ma konfigurowalną zwłoką na przełączenie (wzbudzenie; załączenie) styków od chwili wysterowania cewki.
Czy nadal poszukujesz jakiegoś rozwiązania problemu?
pozdrawiam
PSP
PSP
Re: Rozszyfrowanie schematu sterowania silnika indukcyjnego
0
Post
autor: jony1525 »
Ja mam pomysł taki aby wykorzystać wolny styk NC od stycznika głównego do silnika jeśli go nie ma to na większość styczników są nakładki z stykami pomocniczymi, i za pomocą styku NC uruchamiasz czasówkę ( triger ) a w raz z nią hamowanie dc. Oczywiście musisz jakoś zabezpieczyć układ aby w chwili uruchomienia stycznika głównego układ hamowania wyłączał się automatycznie. Albo druga opcja stykiem NC podajesz napięcie na czasówkę -> uruchamia się automatycznie stycznik hamowania, a po czasie czasówka wyłącza wyjście i hamowanie. Opisz dokładnie co to za urządzenie, stycznik ewentualnie zrób zdjęcie.Kolopek pisze: ↑wt lis 12, 2019 19:02 Stycznik główny ( od silnika) załączany jest automatycznie poprzez inne sterowanie. Ja muszę wykonać do niego układ dynamicznego hamowania za pomocą prądu stałego. Dlatego też wszystko to musi odbywać się automatycznie po wyłączeniu stycznika od głównego silnika, bez żadnych przycisków.
Re: Rozszyfrowanie schematu sterowania silnika indukcyjnego
0
Człowiek uczy się całe życie i ...