Próba pomiaru i odfiltrowania zakłóceń.

Forum porusza kwestie związane z zachowaniem jakości oraz problemy eksploatacyjne przy złej jakości energii elektrycznej
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
mosfet
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 19
Rejestracja: ndz gru 08, 2019 16:04

Próba pomiaru i odfiltrowania zakłóceń.

0
Post autor: mosfet »

Postanowiłem opisać problem dotyczący występujący w bloku mieszkalnym, w mieszkaniu. Dodam, że przegląd gniazdek w kuchni i łazieńce wypadł poprawnie. Dodatkowo licznik na klatce schodowej był sprawdzany przez pracowników z elektrownii i nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości tzn. nikt nie podpiał się pod licznik, licznik nie jest uszkodzony. Problem jednak przekazałem do administratora ponownie bo nadal sytuacja ma miejsce. Może ktoś spotkał się z opisaną sytuacją.

Zmagam się z tym ok 1 roku. W mieszkaniu u rodziców występują odkształcenia harmoniczne w sieci energetycznej.
To co zaobserwowałem to wzmożona wielogodzinna i różna praca lodówki w kuchni. Zakupiłem najprostszy watomierz, który pokazuje mi wzmożoną pracę urządzenia przez kilkanaście godzin na dobę. W lodówce słychać trzaski też. Czasem trzęsie się bardziej, czasem mniej. Zauważyłem, że w jednym z mieszkań u sąsiada jest podobny efekt. Wygląda na problem przynajmniej występujący w klatce lub w bloku. Tamto drugie mieszkanie jest w innym pionie ale w tej samej klatce.

Czasami jest tak, że pojawia się zakłócenie w sieci energetycznej, czy to impuls, który powoduje bardzo głośną prace lodówki. Jest tak jakby pracowała na kilku dosłownie biegach jak samochód a czasami tak jakby była pracowała na najwyższym biegu.

Niestety nie posiadam analizatora jakości sieci aby wykonać jakiekolwiek pomiary. Zauważyłem, że obciążenie może być na laptopie podłączonym do sieci.