Pomiary SWZ przy falowniku

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
dziambo_nor
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 4
Rejestracja: wt sty 21, 2020 10:39

Pomiary SWZ przy falowniku

0
Post autor: dziambo_nor »

Witam.
Temat aktualny u mnie wygląda w ten sposób, że mam dwa falowniki ABB ACS800 jeden 3kW zabezpieczenie gG 10A, drugi 11kW zabezpieczenie 32A, wg DTRki ABB. ( wkładki cylindryczne C14G10 i C14G32).
Wiem, że nie da rady zrobić pętli zwarcia, więc obliczyłem rezystancje PE od silnika do szafy zasilającej ( kabel 105m, 2,5mm, 0,7 Om, drugi 105m, 6mm, 0,3 Om).
Czasy wyłączenia dla napięcia 500V to 0,2, więc prądy wyłączające to: 70A i 230A odczytane z charakterystyk.
0,7x70 = 49 V spełnia warunek
0,3x230=69 V nie spełnia
Chciałbym zapytać co zrobilibyście w tym momencie? Wymieniali kabel na 10mm ( 0,1875x230-43V)?

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
elmontjs
Ekspert
Ekspert
Posty: 2905
Rejestracja: pn maja 31, 2010 15:36
Lokalizacja: Trzebinia

Pomiary SWZ przy falowniku

0
Post autor: elmontjs »

A dodatkowe połączenia wyrównawcze kolega rozważał ? Ewentualni, jeżeli to możliwe, inny środek ochrony przeciwporażeniowej np.: izolacja stanowiska.
Człowiek uczy się całe życie i ...
Awatar użytkownika
macbrz
Jestem Elektrykiem
Jestem Elektrykiem
Posty: 108
Rejestracja: sob kwie 25, 2015 10:48
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Pomiary SWZ przy falowniku

0
Post autor: macbrz »