Ochrona odgromowa i przepięciowa paneli PV

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
elmontjs
Ekspert
Ekspert
Posty: 2907
Rejestracja: pn maja 31, 2010 15:36
Lokalizacja: Trzebinia

Ochrona odgromowa i przepięciowa paneli PV

0
Post autor: elmontjs »

Witam kolegów. padło mi w ręce ciekawe opracowanie na tema ochrony części DC instalacji fotowoltaiki ... warto się zapoznać:
T. Maksimowicz, RST pisze:[Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]
Człowiek uczy się całe życie i ...

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
electrics
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 852
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 17:53
Lokalizacja: mazowieckie

Ochrona odgromowa i przepięciowa paneli PV

0
Post autor: electrics »

Byłem ostatnio z czystej ciekawości na szkoleniu dla tzw ,,łowców głów" dotyczacym pozyskiwania klientów dla dystrybutora systemów fotowoltsicznych. Dowiedziałem się tam wielu rozwiązań typowych dla elektrotechniki alternatywnej, m.in...
- Że należy wykonywać oddzielne uziemienie dla instalacji fotowoltaicznej.
- Wykonawca buduje oddzielną rozdzielnicę dla swoich urządzeń, dlatego żeby ewentualne wyładowanie piorunowe nie uszkodziło instalacji klienta.
- Ograniczniki przepięć załatwiają zupełnie problem ochrony przed wszystkimi zagrożeniami, bo są drogie.
- Ekwipotencjaliza polega na stosowaniu podkładek po 2zł/szt
Nie zdzierżyłem do końca...
Awatar użytkownika
dawidgta
Elektryk zadeklarowany