RCD a badania Riso przewodów instalacji - zaskoczenie

Regulacje prawne w odróżnieniu od wiedzy technicznej nie zawsze są logiczne. Dyskusja wątpliwości pozwala na poprawną ich interpretację
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
pmoranski
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 5
Rejestracja: czw lis 17, 2016 19:49
Lokalizacja: Świnoujście

RCD a badania Riso przewodów instalacji - zaskoczenie

0
Post autor: pmoranski »

Witam Kolegów

Spotkałem się dzisiaj z bardzo dziwnym zapisem w przekazanym mi protokole z pomiarów rezystancji izolacji przewodów instalacji elektrycznej - "zgodnie z obowiązującymi przepisami obwody chronione wyłącznikami przeciwporażeniowymi różnicowoprądowymi można nie wykonywać pomiarów rezystancji izolacji".

Wiem, że można nie wykonywać takiego badania w instalacji w której zastosowano monitorowanie stanu izolacji. I z tego co pamiętam wyłączniki RCD takimi nie są.

Proszę mnie oświecić, jeżeli coś się zmieniło w przepisach. Jednak, taka możliwość wydaje mi się absurdem.

Pozdrawiam w słoneczne popołudnie ze Świnoujścia
Paweł


P.S. Wstawiłbym zdjęcie tego protokołu, ale nie umiem :)

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
witek17
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 257
Rejestracja: śr mar 27, 2019 10:58

RCD a badania Riso przewodów instalacji - zaskoczenie

0
Post autor: witek17 »

O przepisach nie napiszę. Na ten temat niech się inni wypowiedzą.