Sprawa przewodu uziemiającego.

Elektryk myli się dwa razy, po raz pierwszy pomylił się podczas wyboru zawodu :) W tym miejscu prezentujemy przykłady, z którymi warto się zapoznać ale zdecydowanie nie polecamy naśladować.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Piotr.Jaśko
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 4
Rejestracja: pn sie 03, 2020 12:39

Sprawa przewodu uziemiającego.

0
Post autor: Piotr.Jaśko »

Witam kolegów. Chcąc zapobiec błędom, chciałbym uzyskać informację na temat minimalnej średnicy przewodu ochronnego. Mianowicie chodzi o przewód łączący GSW z bednarką/ uziomem pionowym znajdującym się na zewnątrz. Zgodnie z normą PN-HD 60364-5-54:2019, w punkcie 542.3.1, widnieje zapis, że minimalny przekrój poprzeczny (rozumiem, że dla linki LGY jest to średnica) wynosi 6mm2. Pomijając kwestje dodatkowej ochrony poprzez urządzenia piorunochronne. Moje pytanie jest takie czy chodzi tu dokładnie o linkę LGY łączącą bednarkę z GSW, czy chodzi jedynie o druty ocynkowane. Próbowałem również obliczyć minimalny przekrój przewodu ze wzoru podanego w punkcie 543.1.2. Podstawiając do wzoru jako prąd wartość pięciokrotności prądu dla zabezpieczenia 25A o charakterystyce B , oraz dla maksymalnego czasu wyłączenia równego nie więcej niż 5 sekund. współczynnik k pobrałem z tabeli A54.3. Proszę o wyjaśienie jak mam to dokładnie podstawić bo wychodzą mi jakieś bzdury. Oto przykład:
I= 25*5 A
K=138
t=5sek;
Zgodnie ze wzorem wychodzi mi :
pierwiastek z (125*125*5) = 279
279/K = 2
Wychodziło by, że minimalny przekrój dla takiego zabezpieczenia dla linii jednofazowej wychodziłby 2,5mm kw jako kolejny z rzędu. Moim zdaniem to trochę mało albo ja coś źle rozumuję.
Jeżeli któryś z kolegów miał by możliwość to proszę o wyjaśnienie.

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz