Problem z uziomem

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
marcinwd
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 7
Rejestracja: czw lis 05, 2020 20:05

Problem z uziomem

0
Post autor: marcinwd »

Witam, taka sytuacja:
po wbiciu 3 szpilek uziomu miernik (Sonel MPI 520) pokazuje 0hm. Z uwagi na to, że czyste zero raczej nie występuje postanowiłem zmierzyć spadek napięcia - żelazko i tu niespodzianka: spadek powyżej 80 V. Po wbiciu kolejnych czterech szpilek spadek 50 V a Sonel dalej 0 Ohm lub przerwa - mierzone napięciem 25 V i 50 V. W większości pomiarów 0 Ohm. Sondy ułożone w linii prostej od uziomu - odpowiednio 10 i 20 m. Przewody sond ciągłe. Po podłączeniu żelazka do sieci spadek napięcia 20 V. Dodam jeszcze, że gleba piaszczysta - po ok 30-40 cm humusu, żółty piach.
Bić obok nowy uziom i połączyć stary bednarką, czy dalej dodawać szpilki ???

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
elmontjs
Ekspert
Ekspert
Posty: 2907
Rejestracja: pn maja 31, 2010 15:36
Lokalizacja: Trzebinia

Problem z uziomem

0
Post autor: elmontjs »

Co kolega robi z tym uziomem , jakie jest jego przeznaczenie i jakiej oczekujesz wartości?
Człowiek uczy się całe życie i ...
marcinwd
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 7
Rejestracja: czw lis 05, 2020 20:05

Problem z uziomem

0
Post autor: marcinwd »

Uziom mam zamiar doprowadzić do rozdzielnicy - przewód 16 mm2. Oczekuje spadku napięcia w granicach 20-35 V
Awatar użytkownika
elmontjs