Pomiar rezystancji izolacji

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Morcinek92
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 2
Rejestracja: czw lut 18, 2021 12:49

Pomiar rezystancji izolacji

0
Post autor: Morcinek92 »

Witajcie,

Czy możecie wskazać mi normę (lub wycinek jej podesłać) w której będzie mowa o najniższych wartościach rezystancji izolacji przewodów ? Potrzebuję wiedzieć jakie minimalne wartości rezystancji powinien spełanić kabel YAKY 4x240 o długości 980m. Według strony [Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]
Dla odcinka kabla o długości 1km minimalna wartość to 20 MΩ – w przypadku kabla o izolacji polwinitowej.

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
elmontjs
Ekspert
Ekspert
Posty: 2899
Rejestracja: pn maja 31, 2010 15:36
Lokalizacja: Trzebinia

Pomiar rezystancji izolacji

0
Post autor: elmontjs »

Morcinek92 pisze: czw lut 18, 2021 12:54 Dla odcinka kabla o długości 1km minimalna wartość to 20 MΩ – w przypadku kabla o izolacji polwinitowej.
Tak zgadza się, dodatkowo musisz uwzględnić temperaturę (zakładam, że to kabel w sieci U<1kV). Tu w rozdz 4 masz to opisane :
[Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]
To samo jest w normie.
Człowiek uczy się całe życie i ...
Morcinek92
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 2
Rejestracja: czw lut 18, 2021 12:49

Pomiar rezystancji izolacji

0
Post autor: Morcinek92 »

Dziękuję za odpowiedź.