Lampy LED - "sekcja zwłok"

Elektryk myli się dwa razy, po raz pierwszy pomylił się podczas wyboru zawodu :) W tym miejscu prezentujemy przykłady, z którymi warto się zapoznać ale zdecydowanie nie polecamy naśladować.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
paul0
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany
Posty: 452
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 0:02
Lokalizacja: TYCHY

Lampy LED - "sekcja zwłok"

0
Post autor: paul0 »

Lampa LED Lumax, po ok.3000h pracy padła. Moc lampy 5,5W, na trzonku E14. Przyczyna: przegrzanie, uszkodzenie jednej diody LED (dioda z ciemnym punktem). Korpus lampy jest ceramiczny, płytka z diodami LED aluminiowa, pokryta warstwą izolacji a na niej ścieżki obwodu drukowanego. Zasilacz umieszczony w korpusie. Producent deklaruje żywotność lampy 30000h. Lampa pracowała w pomieszczeniu o normalnej wilgotności i temperaturze pokojowej, w oprawie z kloszem, otwartej.


Lampa LED Kanlux, po ok. 1500h pracy (2x1h/dobę, ok. 2 lata) padła. Moc lampy: 15W, na trzonku E27. Przyczyna: wypalenie na płytce z diodami LED, przegrzanie. Korpus jest wykonany z tworzywa sztucznego, wewnątrz aluminiowy "radiator", płytka pod diodami jest aluminiowa, pokryta warstwą izolacyjną, na której są ścieżki obwodu drukowanego. Zasilacz jest zawinięty w taśmę, podobną do taśmy do pakowania. W trzonku jest rezystor, o niewielkiej rezystancji ok. 1om, ogranicza on prąd rozruchowy lampy (prąd ładowania kondensatorów obwodu pośredniego zasilacza) oraz jest "bezpiecznikiem". Spotkałem lampy, w których padł zasilacz i ten rezystor ulegał wypaleniu. Producent deklaruje żywotność lampy 20000h. Lampa pracowała w pomieszczeniu o normalnej wilgotności i temperaturze pokojowej, w oprawie z kloszem, zamkniętej.
Załączniki
Lumax.jpg
Lumax.jpg (297.91 KiB) Przejrzano 2755 razy