Nieprawidłowe wskazania licznika energii

Dyskusje o źródłach wytwarzających energię elektryczną poprzez przetwarzanie energii wiatru, promieniowania słonecznego, geotermalnej, fal, prądów i pływów morskich, spadku rzek oraz energię pozyskiwaną z biomasy, biogazu itp.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
luka2nd
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 787
Rejestracja: pt paź 12, 2012 16:53
Lokalizacja: Szczecin

Nieprawidłowe wskazania licznika energii

0
Post autor: luka2nd »

Witam Kolegów, chciałbym zasięgnąć porady mądrzejszych od siebie :)

We wrześniu zamontowałem klientom instalację fotowoltaiczną o mocy 5,52 kWp. Również we wrześniu instalacja została zgłoszona do operatora (ENEA Operator), po wymianie licznika wysłaliśmy wniosek prosumenta do sprzedawcy energii (ENEA S.A.).

Wczoraj zadzwoniła do mnie klientka, że dostała rozliczenie energii za okresy wrzesień-grudzień i styczeń-luty na łączną kwotę ponad 6 tysięcy złotych. Rzekomo pobrano w tym czasie 12 MWh energii czynnej. Dotychczas roczne zużycie oscylowało wokół 4,3 - 4,5 MWh. Faktura uwzglęnia energię wprowadzoną do sieci i na pewno nie liczy jej jako pobranej.