Stara instalacja odgromowa

Regulacje prawne w odróżnieniu od wiedzy technicznej nie zawsze są logiczne. Dyskusja wątpliwości pozwala na poprawną ich interpretację
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
omtech
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany
Posty: 28
Rejestracja: czw cze 03, 2004 8:09
Lokalizacja: Kielce

Stara instalacja odgromowa

0
Post autor: omtech »

Witam !
Mam pytanie dotyczące "starej" instalacji odgromowej (wykonanej w latach 60-70).
Otóż jeżeli zwody w takiej instalacji są wykonane drutem stalowym cynkowanym fi 6,
to czy w protokóle z pomiarów takiej instalacji należy to zakwestionować to ze względu na aktualnie obowiązujące przepisy których ta instalacja nie spełnia, czy dopuścić ją do użytkowania czy też nie ? Nadmieniam że instalacja ta nie jest bardzo skorodowana, a rezystancja uziomów jest zgodna z aktualną normą (wszystkie poniżej 20 ohm). A jak wygląda sprawa z orzeczeniem, jeżeli zwody pionowe (drut fi 6) takiej instalacji zostały schowane pod ociepleniem (w rurkach lub bez) i są też zamontowane puszki dla złączy kontrolnych ?
Pozdrawiam
Sławek

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
elmontjs
Ekspert
Ekspert
Posty: 2899
Rejestracja: pn maja 31, 2010 15:36
Lokalizacja: Trzebinia

Stara instalacja odgromowa

0
Post autor: elmontjs »