Po podłodze w peszlach czy po ścianach?

Projektowanie, budowa i eksploatacja urządzeń, maszyn, sieci i instalacji elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
Luna.Vulpo
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany
Posty: 283
Rejestracja: wt maja 18, 2021 22:51

Po podłodze w peszlach czy po ścianach?

0
Post autor: Luna.Vulpo »

Przewody do gniazdek w klasycznej metodzie powinny iść górą od puszki do puszki i schodzić na dół do gniazdek. Drugi sposób to w peszlach po podłodze.
Jeszcze jest taki, że od gniazdka do gniazdka na poziomie gniazdek, gdzie puszka jest zintegrowana z gniazdkiem.

Chciałbym poprosić was o opinie na temat tych metod (klasyczna, podłogowa i zintegrowana) wady zalety z punktu widzenia wykonania jak i eksploatacji.

A może jeszcze są jakieś?

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
disaster
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 701
Rejestracja: śr gru 28, 2005 1:31

Po podłodze w peszlach czy po ścianach?

0
Post autor: disaster »

Standardem jest montaż bezpuszkowy i bliżej nieokreślone trasy najkrótsze ;)
A tak na serio:
Puszki na górze - estetyka mocno cierpi (wieczek nie wolno zakrywać tynkiem, gipsem, etc.) schodzi dużo przewodów.
Przewody w podłodze, łączenia pod osprzętem - najsensowniej, pod warunkiem że się je położy blisko terminu wylewek. Jak murarz spartoli utwardzenie gruntu i podłoga siądzie to nie fajnie.