Czy uprawnienia E są wystarczające do zdjęcia plomby.

Regulacje prawne w odróżnieniu od wiedzy technicznej nie zawsze są logiczne. Dyskusja wątpliwości pozwala na poprawną ich interpretację
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
wox94
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 3
Rejestracja: pt lip 02, 2021 17:42

Czy uprawnienia E są wystarczające do zdjęcia plomby.

0
Post autor: wox94 »

Dzień dobry. Jeżeli piszę to w złym dziale to przepraszam.
Mam pytanie odnośnie uprawnień kwalifikacyjnych E. Mianowicie posiadam w tych uprawnieniach zakres: obsługi, konserwacji, remontu, montażu, kontrolno-pomiarowym. podpunkt: 1,2,4,5,7,8,9. Najbardziej mnie interesują punkty: 2.Urządzenia ,instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyższym niż 1kV.
10.Aparatura kontrolno-pomiarowa oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji; sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji wymienionych w punktach 1,2,4,5,7,8,9.
Takowe uprawnienia posiadam już 7 lat, jednak od 5 lat wykonuję prace elektryczne jako elektryk więc wiedzę techniczną posiadam jednak nigdy się nie interesowałem do jakiego stopnia mogę nimi władać, ponieważ zawsze miałem przy sobie kierowników z którzy mnie nadzorowali. A teraz chciałbym się dowiedzieć w ramach założenia własnej działalności na ile mogę sobie pozwolić? Czy np. mogę pełnoprawnie zdjąć plombę w liczniku elektrycznym w celu wymiany starego wlz na nowy (oczywiście po wcześniejszym zgłoszeniu do energetyki), wykonać instalację elektryczną w nowym budynku, zrobić pomiary jednak w celu weryfikacji musi mi to podbić jeszcze elektryk z dozorem? Pytam dla 100% pewności, bo jednak zawsze to będę mądrzejszy, a tym bardziej będę miał spokojniejszy sen.

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz