"Wspomożenie" uziomu fundamentowego w ochronie odgromowej

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
marekdor
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 1
Rejestracja: pn sie 16, 2021 10:42

"Wspomożenie" uziomu fundamentowego w ochronie odgromowej

0
Post autor: marekdor »

Witam Wszystkich.

W moim domu wykonawca robót budowlanych wykonał uziom fundamentowy plus wąsy do ochrony odgromowej, przypuszczalnie metodą po taniości i szybkości,
czyli wyprowadzone bednarki przyspawał do pierwszych możliwych prętów zbrojenia stopy fundamentowej, a same pręty znając życie tylko powiązane drutem wiąząłkowym. Ponieważ nie jestem w stanie uzyskać dokładnej opisu wykonanej pracy, jak i również mam ograniczone zaufanie do wykonawcy, zakładam pesymistyczny wariant wykonania, aczkolwiek pomiary wyszły 3 Ohm....

Do czego zmierzam w moim poście: chciałbym wykonać instalację odgromową, lecz naczytałem się conieco o skutkach wyładowań przy tak wykonanym uziomie, czyli iskrzenie między prętami w betonie, a w skrajnych przypadkach rozsadzenie fundamentu.

Czy moje obawy są słuszne, i czy mógłbym tę kwestię jeszcze naprawić robiąc dodatkowe wyprowadzenie pod uziom otokowy lub szpilkowy, aby możliwie zmniejszyć wartość prądów udarowych które wnikają w fundament/zbrojenia ?

Pozdrawiam
MD

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
domsat
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 825
Rejestracja: wt wrz 02, 2003 20:04
Lokalizacja: Łódź